برنامه یاد بعضی نفرات
 
با ضحور عوامل آلبوم و چهره‌های فرهنگی-هنری
آلبوم «اینک دریچه‌ای به بی‌کرانگی» رونمایی شد
 موسیقی ما - مراسم رونمایی از آلبوم «اینک دریچه‌ای به بیکرانگی» با آهنگسازی «حامد فکوری» و «مقداد شاه‌حسینی» و آواز «اشکان کمانگری» عصر روز جمعه شانزدهم شهریورماه در شهر کتاب دانشگاه با اجرای «علیرضا بدیع» برگزار شد.

در آغاز مراسم «علیرضا بدیع» شرکت در چنین مراسمی را به مثابه مراسم کلنگ‌زنی پروژه‌های بین‌المللی دانست. او کمانگری را خواننده‌ای دانست که در انتخاب شعر وسواس و دقت ویژه‌ای دارد و در کنار حامد فکوری و مقداد شاه‌حسینی به عنوان آهنگساز موفق به تولید موسیقی متفکری شده‌اند.

در ادامه‌ی این مراسم «علیرضا میرعلینقی» در ابتدای سخنان خود به علل حضور خود در این مراسم پرداخت و گفت: «اکثر سی‌دی‌هایی که این روزها بهدستم می‌رسد، جز ریاضت‌هایی بی مزد و منت نبوده. ولی موسیقی این آلبوم بدون توضیحات اضافی و به دور از حاشیه، خود را به گوش مخاطب می‌رساند. خوشحالم این اثر را اثری می‌بینم که تک تک اعضا از آن حد پختگی عبور کردند و به بیان شخصی خود رسیدند و جز این هم انتظاری نیست. چون تولید اثر از سال ۷۷ تا کنون طول کشیده است. این اثر كاری است كه مبتنی بر آثار روایی بوده و این نوع موسیقی میراث‌دار روزهای آغازین مکتب موسیقی روایی هستند. در ۱۲ قطعه این آلبوم یک خط سیر منطقی را دیدم و در آن از بیان سازی این اثر به‌واسطه‌ی موتیف‌های آن بسیار لذت بردم.»

میرعلینقی افزود: «اگر این آلبوم در زمانی که ساخته شده بود موفق به انتشار می‌شد، اثری بسیار پیشرو نسبت به زمان خود بود: «در این اثر جدای از یک صدای شخصی توانمندی شخصی سازیِ غیرقابل انكار دیده می شود.»

در ادامه‌ی این مراسم دکتر کوثری استاد دانشگاه و مدیر انتشارات علمی و فرهنگی نیز سخنانی را بیان کرد: «موسیقی سنتی ما راه‌های تازه‌ای را طی کرده و این مورد از این جهت حائز اهمیت است که این راه جدید برخلاف موسیقی دوران قاجار برای جوان امروزی حال‌آور است. این كار  حرکتی نو محسوب و این نكته مثبتی به‌حساب می‌آید. این اثر ثابت می‌کند موسیقی سنتی هنوز از بین نرفته است و قادر به جذب مخاطب است.»

همچنین حامد فکوری، مقداد شاه حسینی و اشکان کمانگری هنرمندانی بودند که در ادامه برنامه با مخاطبین به گفت و‌گو‌پرداختند. «اشکان کمانگری» در این جلسه گفت: «من در بهار ۹۳ به این گروه اضافه شده‌ام و مقبولیت و موفقیت این اثر را مدیون پختگی  تک تک اعضا می‌دانم.»

«حامد فکوری» نیز به نقش مخاطب جدی در دلگرم ساختن هنرمندان برای تولید آثار جدی اشاره کرد: «سال‌ها طول کشید تا تهیه کننده‌ای در کنار ما قرار بگیرد که در ورای توجه به موسیقی عوام پسندانه به اثری تفکر محور توجه کند. مخاطب امروزی بیشتر جذب تک ترک‌ها میشود و فراموش کرده که یک آلبوم موسیقی مانند کتاب است و می‌بایست مانند کتاب از ابتدا تا انتهای آنرا شنید.»‌

در این قست از برنامه آریا عظیمی‌نژاد به عنوان مهمان به جمع سخنرانان اضافه شد: «عرصه بیان هنری، عرصه آزادی عمل برای میل به تنوع و تولد جهان‌های دیگری است. مهم این است که دور هم هستیم و این تنوع باعث نوعی هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و‌ تنوع شنیداری می‌شود.»

پایان‌بخش مراسم رونمایی از آلبوم اینک دریچه‌ای به بیکرانگی، جشن امضای آلبوم توسط آهنگسازان و خواننده این اثر بود.
تاریخ انتشار : شنبه 17 شهریور 1397 - 13:18

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «اینک دریچه‌ای به بی‌کرانگی» رونمایی شد | موسیقی ما