برنامه یاد بعضی نفرات
 
ارکستر سمفونیک به رهبری «شهرداد روحانی»، نی‌نوا را نواخت
حسین علیزاده: هر اجرای «نی‌نوا» حس و حال متفاوتی دارد
موسیقی ما – ارکستر سمفونیک تهران طی دو شب، قطعه‌ی ماندگار «نی‌نوا» از ساخته‌های «حسین علیزاده» را با رهبری «شهرداد روحانی» در حالی اجرا کرد که این آهنگسازِ برجسته، مهمانِ ویژه‌ی ارکستر بود. پیش از این نیز در زمانِ رهبری «علی رهبری»، این قطعه به اجرا درآمده بود و در جدیدترین تجربه‌ی اجرا، «سیامک جهانگیری» و «حسین خوش‌چهره» به عنوان سولیست نی حضور داشت.

«حسین علیزاده» پس از پایان اجرای «نی نوا»،‌ اجرای این قطعه را نوعی تداعی خاطره برای خودش دانست: «اجرای قطعاتِ‌ ایرانی باعث نزدیکی هنرمندان به یکدیگر می‌شود؛ به خصوص‌ من که با «شهرداد روحانی» در هنرستان هم‌شاگردِ یکدیگر بودیم و حالا خوشحالم که بعد از آن همه سال، همه‌مان دستی در موسیقی داریم. به هر حال با وجودِ آنکه این قطعات نت‌نویسی و آهنگسازی شده است؛ اما این رهبر است که حسِ خود را به اثر منتقل می‌کند و به همین خاطر است که هر اجرا، نفسِ متفاوتی دارد؛ همان‌طور که دستگاه «نوا» همان دستگاه است؛ اما نوازنده بر اساسِ حس و حال خودش آن را اجرا می‌کند. به هر حال قطعه بسیار خوب اجرا شد و خوشحالم که این قطعه توسط ارکستر اجرا شده است.»‌

از دیگر آثار اجراشده در کنسرتِ شبِ‌ گذشته می‌توان به «نی نوا» به آهنگسازی حسین علیزاده، اورتور «پل» به آهنگسازی مهران روحانی، قسمت اول سوئیت سمفونی «زندگی» به آهنگساز عباس علوی و حسین کاج، کنسرتو برای گیتار و ارکستر به آهنگسازی امیر محمودی با سولیست گیتار اشکان عقبایی، «مرثیه برای ویولن و ارکستر» اثر علی بیرنگ با سولیستی ویولن پدرام فریوسفی و اجرای آثار دیگری از آهنگسازان ایرانی بخش های دیگر این کنسرت را تشکیل داده بودند.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 17 شهریور 1397 - 18:59

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حسین علیزاده: هر اجرای «نی‌نوا» حس و حال متفاوتی دارد | موسیقی ما