برنامه یاد بعضی نفرات
 
اولین کنسرت رسمی گروه «حال» برگزار شد
خاطرات پراکنده و سراب
موسیقی ما - گروه «حال» عصر پنجشنبه 15 شهریور ماه در سالن مجموعه فرهنگی آزادی، اولین کنسرت رسمی خود را با نام «خاطرات پراکنده» روی صحنه برد و محمد فکری خواننده و سرپرست گروه به همراه سایر اعضا قطعاتی از آلبومی با همین عنوان را اجرا کرد.

در آغاز این برنامه محمد فکری با اجرای ترانه «خاطرات پراکنده» از سید عبدالجواد موسوی (شاعر اکثر قطعات این آلبوم) تقدیر و عنوان کرد: «اگر حمایت‌های ایشان نبود شاید امروز گروه ما در این جایگاه که هستیم، قرار نداشت.»

در بخش پایانی قسمت اول این اجرا، محمد دارایی (نوازنده هارمونیکا) روی صحنه آمد و گروه را در اجرای چند ترانه همراهی کرد. یکی از این قطعات، «سراب» بود که اولین بار با صدای عبدالوهاب شهیدی اجرا شده است. تنظیم متفاوت این قطعه که با ریتمی پرتحرک‌تر از اجرای اصلی صورت گرفته بود، باعث همراهی تماشاگران با گروه شد.

محمد فکری در آنتراکت برنامه به دلیل تقارن این لحظات با اذان مغرب، با تشویق تماشاگران و حاضران سالن، اذان معروف و شناخته‌شده‌اش را اجرا کرد. سرپرست گروه «حال» درباره این اذان گفت: «کار حرفه‌ای موسیقی من از اجرای یک اذان شروع شد که در دوران سربازی خواندم و بسیار معروف شد و مورد استقبال قرار گرفت. پس از این‌که به تهران منتقل شدم این اذان را در استودیوی حوزه هنری ضبط کردم که بارها پخش شد». این اذان دلنشین در دستگاه همایون اجرا شده است.
 
قسمت دوم کنسرت با آواز و تک‌نوازی سه‌تار محمد فکری آغاز شد و با روی صحنه آمدن سایر اعضای گروه، اجرای ترانه‌ها ادامه پیدا کرد. قطعه پایانی کنسرت «اتفاق خوب» بود که با استقبال فراوان تماشاگران روبرو شد. علاوه بر این تیراژ دوم آلبوم «خاطرات پراکنده» که در ماه‌های پایانی سال 96 منتشر شده بود، با طراحی متفاوت رونمایی شد. گروه «حال» فعالیت حرفه‌ای موسیقی را از سال ١٣٩٣ آغاز کرد.
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 شهریور 1397 - 10:39

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خاطرات پراکنده و سراب | موسیقی ما