برنامه یاد بعضی نفرات
 
در صدمین سالگرد تولد حشمت سنجری
کتاب «افق بیکران» منتشر شد
موسیقی ما - در صدمین سالگرد تولد «حشمت سنجری» رهبر ارکستر و آهنگساز، کتاب «افق بیکران: یادنگار حشمت سنجری» توسط انتشارات «خط و طرح» منتشر شد.

در فصل نخست کتاب «افق بیکران» علاوه بر مقدمه‌‌ی «مرسده بایگان» همسر زنده‌یاد حشمت سنجری، زندگی‌نامه‌ این هنرمند در ۱۲ بخش آمده است. فصل دوم شامل یادداشت‌هایی از سیمین دانشور، فریدون مشیری، پرویز منصوری، فریدون ناصری، فکرت امیراف، عباس معروفی، محمدرضا نصیری، علیرضا غفاری، محسن افتاده و سرگئی آقاجانیان در یاد و خاطره‌ سنجری است و فصل سوم به گفت‌وگوهای او اختصاص دارد. در پایان، فهرست کاملی از اجراهای حشمت سنجری با ارکسترهای مختلف دنیا و نمونه‌هایی از پارتیورهای ساخته‌های او درج شده است.

در بخشی از مقدمه مرسده بایگان آمده است: «نام حشمت سنجری همواره در کنار ارکستر سمفونیک تهران می‌درخشد؛ رهبر ارکستر، آهنگساز و نوازنده‌ ویلن، عمری را پای توسعه، حفظ و اعتلای موسیقی کلاسیک و ارکستر سمفونیک تهران گذاشت. کتاب حاضر در تلاش برای ارایه‌ تصویری روشن از بخشی از تاریخ معاصر در حوزه‌ موسیقی چندصدایی ایران است. احترام به هنرمندان پیشگام و جریان‌ساز باید در فرهنگ ایران زمین تبدیل به یک آیین شود تا به پاسداشت زحمات و تلاش‌های آن بزرگان قدر زمان حال را بدانیم و بتوانیم درسی از تلاششان بگیریم.»

این کتاب در ۱۶۰ صفحه به قیمت ۱۸۰۰۰ تومان روانه بازار نشر شده است. انتشارات «خط و طرح» فعالیت خود را با گرایش به معرفی چهره‌های فرهنگ و هنر ایران آغاز کرده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهریور 1397 - 17:05

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کتاب «افق بیکران» منتشر شد | موسیقی ما