برنامه یاد بعضی نفرات
 
افزایش ثبت‌نام برای رای در انتخابات میاندوره‌ی مجلس امریکا پس از اظهار نظر ستاره‌ی پاپ
«تیلور» علیه «ترامپ»‌
 موسیقی ما - بیش از صد وشصت هزار نفر به پیروی از «تیلور سوییفت»، خواننده‌ی هوادارِ دموکرات‌ها، برای رای‌دادن در انتخابات میان‌دوره ثبت‌نام کردند؛ با این وجود تعدادی در «نشویل» - مرکز ایالت تنسی آمریکا- از اینکه ستاره‌ها نظر خود را بر رای‌دهندگان تحمیل کنند، خشنود نیستند. در واقع کمتر از پنج هفته پیش از انتخابات میان‌دوره‌ی ماه نوامبر در امریکا،‌ که نوعی رفراندوم درباره‌ی دولت دونالد ترامپ قلمداد می‌شود، مداخله‌ی سوییفت آمیزه‌ای از تحسین،‌ خشم و گمانه‌زنی‌ها را برانگیخته است.

این ستاره‌ی پاپ که چند سال در تنسی زندگی کرده، به هواداران اینستاگرام خود گفت با اینکه در گذشته درباره سیاست سکوت اختیار کرده بود، اما رخدادهای سیاسی نظرش را تغییر داده و اکنون نیاز است تا بر ضد «بلک‌برن» (نامزد جمهوری‌خواه) صحبت کند زیرا «رای‌ها او در مجلس مرا می‌ترساند.» تنها ۴۸ ساعت پس از این اظهارنظر بود که بیش از صد و شصت‌هزار نفر برای رای‌دادن در انتخابات ثبت‌نام کردند. این کار هیجان زیادی را در جناح چپ برانگیخت، تا حدی که گمان دارند که این ستاره می‌تواند یک کرسی مجلس سنا را از آنِ آن‌ها کند.

این خواننده‌ی  ۲۸ ساله تنها ستاره‌ای نیست که نظرات سیاسی خود را اظهار کرده است، اما طرفداران جوان او –بیش از ۱۲ میلیون فالوئر در اینستاگرام- وفاداری و عشق خاصی به او دارند.

دونالد ترامپ پس از شنیدن موضع‌گیری سوییفت،‌ به تحسین بلک‌برن پرداخت و گفت: «من مطمئن هستم که تیلور سوییفت هیچ چیز درباره‌ی او (بلکبرن) نمی‌داند» و سپس، با خنده‌ای افزود: «بهتر است بگویم حالا دیگر موسیقی تیلور را ۲۵ درصد کمتر از گذشته دوست دارم

این در حالی است که ترامپ در پستی در سال ۲۰۱۲، سوییفت را خواننده‌ای فوق‌العاده خوانده بود و از او برای عکس‌گرفتن با خودش تشکر کرده بود.

اما آیا مداخله و اظهار نظر یک ستاره‌ی پرهوادار موسیقی تفاوتی در نتایج انتخابات ایجاد می‌کند؟

پست سوییفت، از زمان انتشارش،  بیش از یک میلیون و شش‌صد هزار بار لایک خورده است. با این حال،‌ این موضع‌گیری او انتقادات زیادی را میان محافظه‌کاران و جمهوری‌خواه‌ها برانگیخته است. چارلی کِرک، مؤسس «ترینیگ‌پوینت»، سازمان دانشجویان محافظه‌کار روز دوشنبه به فاکس‌نیوز گفت: «چیزی که پیش از این دربار‌ه‌ی تیلور سوییفت دوست داشتم این بود خود را از سیاست دور نگاه می‌داشت

‌شاید برخی از این انتقادات به‌سبب هراس این است که این اظهارنظرها تغییر مهمی در نتیجه انتخابات ایجاد کند.

 تی کائورز،‌ که در یک کافه در کرِیزی‌تون در نشویل کار می‌کنید، درباره‌ای اینکه آیا این مداخله‌ی تیلور اثری بر انتخابات دارد یا نه، می‌گوید: «صد در صد. او ستاره‌ی بزرگی، نه فقط در موسیقی پاپ، بلکه موسیقی کانتری نیز است- او یکی از دلایل اصلی روی آوردن دوباره‌ی مردم به موسیقی کانتری است. فقط به همین سبب هوادارانش خواهند گفت:‌چون تیلور این فرد را دوست دارد و تأیید می‌کند، من به هم به او اعتماد می‌کنم

او در ادامه می‌گویدکه او از طرفداران سوئيفت نیست، اما می‌تواند تأثیرگذاری سیاسی او را درک کند: «من در حال حاضر «راس» (رپر امریکایی) را دوست دارم و اگر او هم پستی درباره‌ی رای‌دادن یک نامزد خاص دموکرات منتشر می‌کرد،‌ من ترجیح می‌دادم به کسی که او رای می‌دهد رای دهم. شاید شبیه زمانی که بچه‌ها تصمیم می‌گیرند به کسی رای‌دهند که پدر و مادرشان رای می‌دهند. من فکر می‌کنم درست در صنعت موسیقی هم همین اتفاق می‌افتد».

به‌گزارش  Vote.org، پس از انتشار پست سوییفت که در آن این وب‌سایت را هم معرفی کرده بود، جهشی در ثبت‌نام رای‌دهندگان رخ داده است.

دو نماینده دموکراتی که سوییفت تأیید کرده است، فیل بِرِدسن که از سال ۲۰۱۱ هشت سال فرماندار تنسی بود  و جیم کوپر هستند.

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1397 - 16:42

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 25 مهر 1397 - 21:23

شماهام هرجا علیه آمریکایی جماعت فتوا میدن سریع با پیاز داغ اضافه نشر بدین چیزی که زیاده آدم ساده لوح

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «تیلور» علیه «ترامپ»‌ | موسیقی ما