برنامه یاد بعضی نفرات
 
با تجلیل از مؤذنب که بر بام کعبه اذان گفت
بیست و ششمین نشست آیین آواز برگزار شد
موسیقی ما - بیست و ششمین نشست آیین آواز با حضور جمعی از علاقه‌مندان آواز و هنرمندان در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.

در این نشست «علیرضا امینی» - آهنگساز و پژوهشگر موسیقی- به عنوان کارشناس میهمان برنامه با موضوع «آیا آواز ایرانی غم‌انگیز و غمبار است» کوشید نسبت آوازهای آیینی کشورمان را با آواز دستگاهی و ردیفی بسنجد و تبیین کند. شعرخوانی «سعید ناظمی» شاعر آیینی به همراه قرائت شعر در بخشی دیگر توسط «محمد اسعدی» که او نیز شاعر برگزیده جشنواره شعر آیینی بوده از بخش‌های مناسبتی نشست این ماه بودند.

در بخش تجلیل از «احمد مراتب» خواننده باسابقه و شاگرد تاج اصفهانی نیز حسام‌الدین سراج به همراه او روی صحنه آمد و ضمن ارائه آوازی کوتاه در بیان شخصیت او سخن گفت. مجری مراسم نیز با اشاره به پیشینۀ اذان‌گویی این هنرمند از احمد مراتب به عنوان یکی از معدود ایرانیان و شیعیانی نام برد که تا کنون موفق به گفتن اذان بر بام کعبه در بیت‌الحرام شده است. در ادامه تعدادی از پیشکسوتان هنرمند آواز روی صحنه آمدند تا تجلیلی درخور از این مؤذن و خواننده مناجات و آواز برآمده از مکتب اصفهان برگزار کنند.

اجرای سعید خلج در بیات اصفهان با همراهی سعید فهیمی نوازنده نی، اجرای سلیمان رضایی به عنوان شاگرد برگزیده کلاس آواز استادش سراج (در دشتی) اجرای محمد میرزایی خوانندۀ 63 ساله از شهرستان خمین به همراه علی عرب خوانساری نوازنده نی (از شاگردان محمدعلی کیانی‌نژاد)، آوازخوانی ذبیح‌الله کُردعلیوند خواننده اهل لرستان به همراه نی امیر بیات در دستگاه نوا و همچنین آوازخوانی علیرضا جعفرزاده در دشتی و دستگاه شور به همراه عبدالله مهدی‌زاده نوازنده نی از بخش‌های دیگر برنامه بود. همچنین در بخشی دیگر پیام هنرمند اصفهانی احمد رضا قدیری گزی در تجلیل از احمد مراتب توسط حمید سهرابی مجری نشست قرائت شد.

محمدابراهیم ذوالقدر، میلاد کیایی، علی رستمیان، محمود مخدوم، محمد ملاآقایی، امیر مداح، پوران وفادار، فاضل جمشیدی، محمدهاشم احمدوند، سیدحسین جعفری، لطفعلی سیلانی، ساسان بازگیر، مصطفی نجمی، مهدی اصغرپور، مهرداد پیکرزاده، علی اکبر کهربایی، منصور رسولی، مسعود اعرابی، امیر شرفیان، امیر متولی، محمدرضا ممتاز واحد، مسعود عرب، مهیار سهیلی و دکتر محسن سلیمانی به همراه بامداد فلاحتی از جمله هنرمندان و چهره‌های حاضر در نشست بودند.
بیست و هفتمین نشست آیین آواز ساعت 18 روز سه‌شنبه 29 آبان در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.
تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1397 - 14:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بیست و ششمین نشست آیین آواز برگزار شد | موسیقی ما