برنامه یاد بعضی نفرات
 
کار هنرمندانی که دو بار مجوز گرفته باشند دیگر در شورای موسیقی بررسی نمی‌شود
لوریس چکناوریان: هر چیزی که به رشد هنر کمک کند خوب است
موسیقی ما - بر اساسِ ساز و کار جدید دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کسانی که فقط دوبار در حوزه‌‌ی موسیقی کلاسیک، سنتی و نواحی از دفتر موسیقی مجوز گرفته باشند، دیگر کارشان در شورا بررسی نمی‌شود و آثارشان تنها در زمینه استعلام و شعر بررسی می‌شود. همچنین چنانچه ترکیب نوازندگان نیز همانی باشد که در دفتر موسیقی ثبت شده، دیگر کارشان بررسی نمی‌شود. به نظر می‌رسد با راهکارِ جدید، پروسه‌ی صدور مجوز که تاکنون شاملِ سه مرحله‌ی موسیقی، شعر و استعلام حراست بوده، هم‌اکنون با سهولت بیشتری انجام می‌شود.  

«لوریس چکناوریان» -آهنگساز و رهبر ارکستر- درباره‌ی این اتفاق می‌‌گوید: «این اتفاق، به شکلِ مسلم اتفاق خوبی است و باید آن را ارج نهاد، به نظر شخصی من در کل هر چیزی که به رشد هنر کمک کند خوب است. هر اتفاقی که رشد هنر و اهالی آن را نیز در پی داشته باشد خوب است. این مسئله مهمی است که باید برای بخش های دیگر هنر رخ داده و هنرمندان بخش های دیگر نیز بتوانند بهره‌مند شوند، امروزه موسیقی با پیشرفت قابل توجهی که در عرصه های مختلف داشته نباید خود را درگیر مسائل کاغذ بازی کند. در کل باید از مدیرکل دفتر موسیقی بخاطر این ساز و کار جدید قدردانی کرد.»

چکناوریان همچنین ادامه داد: «من به‌عنوان یک آهنگساز این را می‌دانم که در عرصه هنر برای رسیدن به یک جایگاه سختی‌های زیادی را متحمل خواهید شد و توقع دارید که از سمت دولت و مدیران حمایت شوید و انجام چنین تسهیلاتی برای ما خیلی خوب است. اگر پیش‌تر انتقادی هم از مدیران صورت گرفته نباید آنها احساس بدی کنند چون به نظرم انتقاد مهم است و بنای پیشرفت فرد خواهد شد و خود من نقد را دوست دارم و معتقدم که درخت بي‌سايه ارزشي ندارد.»
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آبان 1397 - 15:09

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود لوریس چکناوریان: هر چیزی که به رشد هنر کمک کند خوب است | موسیقی ما