برنامه یاد بعضی نفرات
 
اجرای گروه راستان به سرپرستی آزاده امیری در فرهنگسرای نیاوران
موسیقی ما - کنسرت گروه راستان به سرپرستی آزاده امیری و خوانندگی پگاه حاج‌محمدی ویژه بانوان، شامگاه یکشنبه 20 آبان در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

آزاده امیری درباره جزییات کنسرت پیش رو گفت: کنسرت در دو بخش دستگاه ماهور و آواز دشتی اجرا می‌شود. همچون اجراهای گذشته تأکید ما روی ردیف نوازی، آوازخوانی و تک‌نوازی خواهد بود و بر جدایی از کارهای گروهی و اجرای تصنیف‌های ایرانی روی ردیف نوازی و کار آوازی تأکید خواهیم داشت.

وی افزود: هنرمندان عرصه موسیقی همواره با چالش‌های زیادی مواجه بوده‌اند ولی این محدودیت در اکثر مواقع برای بانوان چند برابر است. ما برای رزرو سالن‌ها همان هزینه‌ای را پرداخت می‌کنیم که سایر گروه‌ها می‌پردازند ولی امکانات و ساعاتی از روز که سالن در اختیار گروه‌های بانوان قرار می‌دهند یکسان نیست.

این هنرمند با اشاره به محدودیت‌های بانوان موزیسین عنوان کرد: به‌عنوان نمونه در اکثر موارد کنسرت‌های بانوان در ساعات میانی روز برگزار می‌شود. در چنین ساعتی بسیاری از خانم‌های شاغل در محل کارشان هستند و به هر صورت خانم‌های خانه‌دار هم درگیر مشغله‌های خانه هستند. از طرفی برگزارکنندگان کنسرت‌های بانوان نیمی از جامعه هدف را در اختیار دارند پس با این شرایط نباید هزینه یکسانی را نسبت به سایر گروه‌ها بپردازند.

امیری ادامه داد: خواسته و ناخواسته یکسری موانع را بر سر راه بانوان قرار دارد. به‌هرحال محدودیت برای خانم‌ها با توجه به مسئولیت‌هایی که در خانواده به عهده دارند بیشتر از آقایان است و علایق شخصی خانم‌ها در اولویت آخر قرار می‌گیرد، اما با این اوصاف معتقدم بانوان هنرمند با کنار زدن موانع بسیار توانمند عمل می‌کنند.

در این اجرا مریم ملأ نوازنده (تنبک)، لیلا ظهیرالدینی (عود)، شیوا عابدی (کمانچه)، صبا رمضان (دف و دایره) در کنار آزاده امیری سرپرست و نوازنده (تار) و پگاه حاج محمدی خواننده "گروه راستان" حضور خواهند داشت.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آبان 1397 - 00:14

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای گروه راستان به سرپرستی آزاده امیری در فرهنگسرای نیاوران | موسیقی ما