برنامه یاد بعضی نفرات
 
اعتبار مجوزهای صادر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان سال جاری است / ارائه خدمات و صدور مجوزها ساماندهی می‌شوند
موسیقی ما - به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر اساس این اطلاعیه، مجوزهای قبلی صادره از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا تاریخ مندرج در آن‌ها و حداکثر تا پایان سال جاری دارای اعتبار است، اما دارندگان آن‌ها می‌‌توانند پس از استقرار "پنجره واحد مجوزها و خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی" مجوزهای جدید را دریافت کنند.

همچنین در این اطلاعیه هدف از این اقدام رعایت حقوق شهروندی و توجه به شأن والای فعالان عرصه‌ی فرهنگ، هنر و رسانه از طریق حذف روش‌های غیرضروری و اصلاح فرایندهای اداری به استناد سیاست‌های کلی نظام اداری کشور و برنامه‌های اعلامی دولت دوازدهم در حوزه­ فرهنگ و هنر اعلام شده است.

صدور تنها ٣٦ فقره مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

همچنین بر اساس این اطلاعیه، از تاریخ اول دی‌ماه سال جاری، مبنای صدور مجوز در زمینه‌های موضوع قانون "اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی" و سایر قوانین و مقررات موضوعه ذی‌ربط، تنها "٣٦ فقره مجوز" به شرح این جدول خواهد بود که در میز خدمت الکترونیکی این وزارتخانه به نشانی sso.farhang.gov.ir قابل ملاحظه و دسترس است.

بدیهی است که الزام شهروندان به دریافت مجوزی از این وزارتخانه (غیر از موارد مندرج در جدول) و یا جایگزینی فرایندهای جدید به‌جای چرخه‌های حذف‌شده، از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی دولتی یا غیردولتی، هیچ‌گونه محمل قانونی نخواهد داشت.

عدم تشکیل پرونده دستی و غیر الکترونیک

بر این اساس، از تاریخ اول بهمن‌ماه سال جاری، تشکیل پرونده­ دستی (غیر الکترونیکی) در کلیه­ واحدهای تابعه و وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت نمی‌گیرد و متقاضیانی که پرونده‌های آنان قبلاً در تهران یا شهرستان‌ها به‌صورت دستی تشکیل شده است، ضمن برخورداری از اولویت رسیدگی، به نحو مقتضی، راهنمایی خواهند شد.

سامانه‌های متعدد صدور مجوز و سایر خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به‌صورت یکپارچه و صرفاً با یک بار ثبت نام و ارائه مدارک اولیه، امکان بهره‌گیری از همه خدمات و همچنین ره‌گیری گردش کار و فرایند را فراهم خواهند کرد.

همچنین مجوزهای قبلی صادره توسط این وزارتخانه، تا تاریخ مندرج در آن‌ها و حداکثر تا پایان سال جاری دارای اعتبار است اما دارندگان آن‌ها می‌‌توانند پس از استقرار "پنجره­ واحد مجوزها و خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی" مجوزهای جدید را دریافت کنند. (مجوزهایی که نیازی به این تطبیق وضعیت ندارند، در پنجره ­ واحد اطلاع‌رسانی می‌شوند.)

دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های مربوط به هریک از این مجوزها، منتشر خواهد شد

در بخش دیگری از این اطلاعیه تأکید شده است که از تاریخ اول اسفندماه سال جاری، دستورالعمل­‌ها و شیوه‌نامه‌های مربوط به هریک از این مجوزها، منتشر خواهد شد.

با انتشار نمونه­ پروانه‌های جدید، تمامی پروانه‌ها یا مجوزهای ٣٦ گانه‌ای که از آن تاریخ توسط این وزارتخانه صادر می‌شوند، دارای کد QR هستند که اصالت و درستی آن قابل ردگیری به‌صورت برخط است.

عناوین و فهرست کامل خدمات و مجوزهای دو سازمان "حج و زیارت" و "اوقاف و امور خیریه" و نیز دستورالعمل‌های مربوط به هریک، منتشر خواهد شد.

فهرست سایر خدمات مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل تسهیلات، موافقت‌نامه‌ها، گواهی‌نامه‌ها، تأییدیه‌ها و ... نیز پس از بازنگری و نهایی‌سازی، منتشر خواهد شد.

صدور مجوز خارج از مندرجات اطلاعیه تخلف محسوب می‌شود

در این اطلاعیه همچنین تأکید شده است، کارکنانی که بعد از تاریخ­‌های مقرر، هرگونه مجوز، خارج از موارد مندرج در جدول زیر را صادر کنند و یا برای فعالیت‌های مختلف، مطالبه­ مجوزی خارج از مندرجات آن و یا مدرکی افزون بر آنچه اعلام شده است را داشته باشند، متخلف محسوب می‌شوند.

از عموم مراجعین تقاضا دارد موارد تخلف را به سامانه دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی الکترونیکی bazrasi.farhang.gov.ir و حسب مورد به واحدهای بازرسی سازمان‌های تابعه، منعکس کنند.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آبان 1397 - 00:16

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اعتبار مجوزهای صادر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان سال جاری است / ارائه خدمات و صدور مجوزها ساماندهی می‌شوند | موسیقی ما