برنامه یاد بعضی نفرات
 
موسیقی فیلم‌های «آلکس نورث» با حضور نصرالله داوودی بررسی می‌شود
بررسی آثار آهنگساز «اتوبوسی به نام هوس» در نیاوران
موسیقی ما - موسیقی‌های فیلم ساخته شده توسط «آلکس نورث» با حضور «نصرالله داوودی» 24 آبان در فرهنگسرای نیاوران بررسی می‌شود. در این نشست که با حضور نصرالله داوودی (آهنگساز، مترجم و پژوهشگر) برگزار میشود، نمونههای صوتی و تصویری متعددی از موسیقی آلکس نورث از جهت ساختار موسیقی و تاثیر دراماتیک در فیلم مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد. همچنین داوودی، به تحلیل زندگی هنری و سبک منحصر به فرد آهنگسازی آلکس نورث میپردازد.

آلکس نورث (متولد 1910 - متوفی 1991) آهنگساز آوارنگارد آمریکایی بود که او را بیشتر به لطف موسیقی فیلمهایش میشناسند. او در دهه بیست و سی و در اوج  مدرنیسم در آمریکا پرورش یافت. نورث در کنار برنارد هرمن از اولین آهنگسازان آمریکایی به شمار میرود که تعریف جدیدی براساس ملودیهای بومی آمریکایی و موسیقی خیابانی و مدرنیستهایی چون هنری کاول و چارلز آیوز ارائه داد و سنت موسوم به «صدای هالیوودی» را دگرگون کرد. او همچنین از بنیانگذاران بهرهگیری از موسیقی جز به عنوان موسیقی فیلم بود. او 15 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد و گرچه هرگز آن را نبرد ولی اولین آهنگسازی بود که به خاطر یک عمر فعالیت هنری به صورت افتخاری این جایزه را دریافت کرد.

نورث با کارگردانان بزرگی چون الیا کازان و استنلی کوبریک همکاری داشت و برای دهها فیلم موسیقیهای ارزندهای به یادگار گذاشت که از آن جمله میتوان به: «اتوبوسی به نام هوس»، «اسپارتاکوس»، «کلوپاترا»، «موبیدیک»، «زنده باد زاپاتا»، «اودیسه فضایی 2001»، «چه کسی از ویرجینیا ولف میترسد؟»، «کفشهای ماهی گیر»، «زیر آتشفشان»، «مرگ پستچی» اشاره کرد.
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آبان 1397 - 12:09

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بررسی آثار آهنگساز «اتوبوسی به نام هوس» در نیاوران | موسیقی ما