برنامه یاد بعضی نفرات
 
با هم‌نوازی «عماد توحیدی» و «حسین نظری»
آلبوم «ترانه‌های كبود» با آثاری از موسیقی نواحی جنوب کرمان منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم «ترانه‌های كبود» شامل همنوازی «عماد توحیدی» و «حسین نظری» منتشر شد. این اثر كه اجرای ترانه‌هایی از موسیقی نواحی جنوب كرمان است با اجرای سازهای كوبه‌ای توسط عماد توحیدی در همراهی با چنگ (قیچك) نوازی و آواز حسین نظری شكل گرفته است.

قطعات این مجموعه از موسیقی «رودبارزمین»، وادی ساز و سرود كرمان انتخاب شده است. این منطقه گسترده‌ی جغرافیایی، سامان ترانه‌های شبانی، آوازهای ساربانی و اقوال عیش و نشاط و رقص و ترانه‌های حماسی است و موسیقی رودباری به لحاظ غنا در ترانه، تنوع ساز، شیوه‌های آوازی،آداب و ادب شفاهی و آئین و مناسک هنری ویژه است. هفت گونه‌ی موسیقی در فرهنگ رودباری توسط «فواد توحیدی» پژوهشگر موسیقی نواحی شناسایی شده كه عبارتند از  شَیر، لیکو(دهو)، راه، مورک(مویه)، کُردی، مجلسی و لالایی. 

«ترانه های كبود»، مجموعه‌ای است از نغماتی که در همواره‌ی تاریخ در آیین‌ها و مراسم مردمی و مجالس حکم‌رانان محلی دوستداران بسیار داشته است و در عین نشاط ظاهری، حامل رنج‌هایی عمیق است. «عماد توحیدی» -نوازنده و آهنگساز برجسته- با طراحی ریتم‌ها، سازبندی متنوع و اجرای شمار قابل توجهی از سازهای كوبه‌ای، همسو با فرهنگ موسیقایی منطقه در كنار «حسین نظری» هنرمند نامی منوجان كه سالیان بسیاری با چنگ (قیچك) و آواز خود، راوی ترانه‌های سرزمینش بوده است، ترانه‌های این مجموعه را اجرا كرده‌اند. 

این اثر توسط مركز موسیقی حوزه هنری منتشر شده است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 آبان 1397 - 12:17

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «ترانه‌های كبود» با آثاری از موسیقی نواحی جنوب کرمان منتشر شد | موسیقی ما