برنامه یاد بعضی نفرات
 
اعلام جزئیات کنسرت خواننده‌ی نامی با ارکستر میر اترا
داود آزاد با یک ارکستر متشکل از 70 نوازنده روی صحنه می‌رود
موسیقی ما -  نشست خبری کنسرت داود آزاد با ارکستر «میراترا» با حضور «داود آزاد» خواننده، «میرا میری» سرپرست ارکستر و «ویدا لقمانی» سرپرست ارکستر ایرانی برگزار شد.

به گفته‌ی «داود آزاد» این کنسرت در تاریخ ششم آذرماه با اجرای قطعات آلبوم‌های قبلی به علاوه چند قطعه جدید با همراهی ارکستر میر اترا برگزار می‌شود. این قطعات از آلبوم‌های «لیلی من»، «کوی تو» و... به اضافه دو قطعه جدید است که قرار است با تنظیم متفاوت و جدید اجرا شونند. در این کنسرت سه قطعه‌ی بی‌کلام به همراه یک قطعه‌ی آذری نیز اجرا می‌شود:‌ «اجراهای من پیش‌تر با ارکستر کوچک و جمع‌وجور بود و این بار با ارکستر بزرگ ٧٠ نفره که اکثر سازهای ایرانی را دربر می‌گیرد روی صحنه می‌رویم، در نتیجه نسبت به برنامه‌های صحنه‌ای خود کمی متفاوت خواهد بود.»

این خواننده می‌گوید در سالی که گذشت سخت مشغول تولید آثار و ضبط آلبوم بوده است که این آثار به‌زودی با بازه زمانی متفاوت وارد بازار خواهند شد:‌ «در کل با انتشار چند آلبوم و چند اجرا در تهران و شهرستان پرکارتر ادامه مسیر خواهم داد.»

میرا میری سرپرست ارکستر میر اترا نیز درباره این کنسرت گفت: «ارکستر میر اترا مدت هشت سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و اجراهای مختلفی را در روی صحنه برده است. بعد از دو سال استراحت این بار با یک اجرا متشکل از ٧٠ نوازنده که اکثراً نوازنده سازهای ایرانی هستند در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت. ما تمام سعی خود را کرده‌ایم که یک ارکستر تماماً ایرانی که پایه آن کلاسیک است تشکیل بدهیم. به جرات می‌گویم ٩٠ درصد این اعضا نوازنده سازهای ایرانی هستند و تنها چند ساز مثل ویولنسل، ابوا و کلارینت در این بخش با عنوان ساز کلاسیک حضور خواهند داشت.»

به گفته‌ی میری این روند جزو برنامه‌های ماست که بتوانیم با سازهای ایرانی به حجم ارکسترهای کلاسیک نزدیک شویم: «در این کنسرت ١١ قطعه اجرا می‌کنیم که همگی از آثار داود آزاد هستند. متأسفانه به غیر از خانه موسیقی هیچ‌گونه حمایت دولتی و غیردولتی نداشته‌ایم. امیدوارم این اجرا مقدمه خوبی برای دیگر کنسرت‌ها در تهران و شهرستان باشد، ما به‌زودی هم یک پروژه کنسرت تئاتر «خسرو شیرین» را با آقای آزاد با تغییر در آرایش ارکستر خواهیم داشت. در این ارکستر از سازهای مثل سنتور، قانون، تار و کمانچه استفاده می‌کنیم و علاوه بر آن از حضور سازهای قدیمی بازسازی شده مانند خورشید، بوزک، شاه رباب و جنبش نیز بهره خواهیم برد که مطمئناً فضای متفاوتی را برای کنسرت ایجاد خواهد کرد.»

«ویدا لقمانی»‌ سرپرست ارکستر ایرانی در پایان نشست گفت: «در این برنامه سعی شده است با مبالغ ٥٠ الی ١٥٠ هزار تومان برای تمام اقشار امکان حضور فراهم شود. همچنین ما در این ارکستر ١٧ نوازنده خانم حضور دارند.»

کنسرت داود آزاد با همراهی ارکستر میر اترا به سرپرستی میرا میری ششم آذرماه در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آبان 1397 - 15:57

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود داود آزاد با یک ارکستر متشکل از 70 نوازنده روی صحنه می‌رود | موسیقی ما