برنامه یاد بعضی نفرات
 
در مکتب آواز اصفهان
«علی‌اصغر شاه‌زیدی» -خواننده‌ی پیشکسوت موسیقی ایران-،‌ آلبوم «هنوز آواز» را منتشر کرد
موسیقی ما - «علی‌اصغر شاه‌زیدی» -خواننده‌ی پیشکسوت موسیقی ایران-،‌ آلبوم «هنوز آواز» را منتشر کرد. در این اثر که در «پنج مجلس آواز»، در اختیار علاقه‌مندان موسیقی سنتی و به ویژه مکتب اصفهان قرار گرفته است، حاصل ۵۰ سال تجربه و همکاری با هنرمندان بزرگ آواز مشهود است. در انتشار این آلبوم سه ساز عود، تار و تنبک با آواز شاه زیدی همراه شده‌اند که همراهی عود با آواز، از نوآوری‌های به کار رفته در این آلبوم است.

در تهیه آلبوم «هنوز آواز»، شهرام میرجلالی نوازندگی تار و محمود رفیعیان نوازندگی تنبک را برعهده داشته اند. همچنین ۵ قطعه آوازی در دستگاه های چهارگاه، افشاری، دشتی، بیات اصفهان و شوردشتی خوانده شده‌اند.

این آلبوم شامل ۵ قطعه از نوعی «خلاف آمدِ عادت» (به گفته حافظ) بهره دارد و آن، روحیه‌ای مشحون از سبکباری، گشادگی خاطر و نشاط متفکرانه‌ای است که پیشینیان اندیشمند به دنبال آن بوده و آن را توصیه کرده‌اند.

شاه‌زیدی استاد آواز ایرانی و از بازماندگان مکتب آوازی اصفهان است. از معروف‌ترین آثار وی، تصنیف «جام مدهوشی» از آلبوم «چرخ گردون» با آهنگ علی تجویدی، تار جلیل شهناز، تنظیم فریدون شهبازیان و شعر بیژن ترقی است. وی هم‌چنین آوازهای بسیاری را به صورت فی‌البداهه در برنامه‌ی تماشاگه راز و رادیو اصفهان اجرا کرده است.

این آلبوم، چهارشنبه‌ی هفته‌ی جاری طی مراسمی به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر و با همکاری مرکز موسیقی حوزه هنری رونمایی خواهد شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 آذر 1397 - 11:58

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «علی‌اصغر شاه‌زیدی» -خواننده‌ی پیشکسوت موسیقی ایران-،‌ آلبوم «هنوز آواز» را منتشر کرد | موسیقی ما