برنامه یاد بعضی نفرات
 
هنرمند بوشهری با همراهی «ژائو ژوکوان» به اجرای برنامه پرداخت
«محسن شریفیان» یک ملودی پررمز و راز از ایران را در شانگهای اجرا کرد
موسیقی ما - «محسن شریفیان» - آهنگساز و نوازنده‌ی نامدار نی‌انبان- در کشور چین و در کنفرانسِ «صدایی از جاده ابریشم و یک ملودی پر رمز و راز از ایران» با موضوع فرهنگ و تاریخ موسیقی ایران به اجرای برنامه پرداخت. این برنامه به همت دفتر فرهنگی منطقه فنگژیان در شانگهای چین برگزار شد. کنفرانس «صدایی از جاده ابریشم و یک ملودی پر رمز و راز از ایران» از سه بخشِ نگاهی گذرا به موسیقی کلاسیک ایران (ردیف ها و آلات موسیقی)، موسیقی فولکلور بوشهر و بخش پیوندها با جاده ابریشم (آشکارسازی ریشه های ایرانی ساز چینی پایپا) تشکیل شده بود.

در این کنسرت همکاری متفاوتی میان «ژائو ژوکوان» هنرمند چینی و «محسن شریفیان» موسیقی‌دان سرشناس ایرانی انجام شد؛ اجرایی حرفه‌ای که با بهره‌گیری تکنیک‌های درخشان همراه بود. هر دو کشور چین و ایران از تاریخ و تمدنی غنی و باستانی برخوردار هستند و سابقه ارتباط آنها به دوره پادشاهی «هان» در چین و سلسله اشکانیان در ایران بازمی‌گردد.

«ژائو ژوکوان» در این کنفرانس با بهره گیری از تحقیق میدانی و تجربیات واقعی خود راجع به فرهنگ و موسیقی ایرانیان سخن گفت.

در انتهای این برنامه ژوکوان و محسن شریفیان قطعه ای با نام «رویای آبی» را به همراه پخش تصاویر زیبایی از خلیج فارس نواختند، آهنگساز این قطعه محسن شریفیان بود. سازی که ژوکوان استفاده کرد پیشینه‌ای هزار ساله دارد و از ساز بربت ایرانیان می آید که در چین مورد تغییر و تحول قرار گرفته است. فلوت محسن شریفیان نیز سازی تاریخی در منطقه بوشهر ایران است.

این همکاری نه تنها اجرایی مشترک میان سازهای تاریخی ایران و چین بود که عمق دوستی میان دو ملت را از پس تاریخ هزار ساله جاده ابریشم نمایان کرد و نشان دهنده نقش و قدرت موسیقی در ارتباط میان ملت ها است.
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آذر 1397 - 13:05

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «محسن شریفیان» یک ملودی پررمز و راز از ایران را در شانگهای اجرا کرد | موسیقی ما