برنامه یاد بعضی نفرات
 
نخستین فستیوال "موسیقی و آزادی" برگزار می‌شود / درفشه: قصد داریم هنرمندان موسیقی را متحد کنیم
موسیقی ما - یاشار درفشه دبیر فستیوال "موسیقی و آزادی" درباره این رویداد موسیقایی نوپا گفت: این روزها شاهد کم شدن و در نهایت حذف موسیقی از سبد فرهنگی مردم هستیم که اصلا خبر خوبی نیست، این کم شدن دلایل مختلفی از جمله هزینه‌های سرسام آور بلیت اجراها و یا اجراهای پشت سرهم خوانندگان و... دارد.

او ادامه داد: وجود مشکلات این چنینی در حوزه موسیقی باعث شد اجراهای گروه‌های مستقل موسیقی به‌واسطه این تغییرات با استقبال خوبی مواجه نشود. این امر احتمال ضررهای مالی زیادی را برای این هنرمندان به ارمغان آورد در نتیجه با هم‌فکری دوستان به دنبال یک حرکت خاص در موسیقی هستیم و به همین دلیل  با حمایت و مشارکت برج آزادی و بنیاد رودکی اولین فستیوال موسیقی "موسیقی و آزادی" را برگزار می‌کنیم تا در ادامه درصد بالایی از هزینه‌ها را کاهش داده و به نوعی شرایط ایجاد اتحاد بین هنرمندان موسیقی را مهیا کنیم.

درفشه اضافه کرد: این فستیوال برای نخستین بار به صورت مجزا و به عنوان یک جریان مستقل در موسیقی برگزار می‌شود. در مبحث مالی از هر گروه یک میلیون تومان بابت ورودیه دریافت شده است و پس از اتمام فستیوال هزینه به صورت پنجاه پنجاه بین برگزارکننده و گروه‌ها تقسیم خواهد ‌شد.

او تاکید کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این رویداد هنری، فعالیت مستمر و سالانه خود را ادامه داده و با تغییرات احتمالی در بدنه مدیریت کلان موسیقی، همچنان برگزار شود. فستیوال "موسیقی و آزادی" قرار است به مدت پنج هفته از تاریخ 18 آذر تا  25 دی در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه در برج آزادی برگزار شود. سه اجرا در هر هفته برای این فستیوال تدارک دیده شده است.

درفشه ادامه داد: شهریار مسرور، گروه مدار (پرهام علیزاده)، گروه دگردیس (فرشاد رمضانی)، هومن اژدری، امیراشکان غلامی، گروه کانال، گروه مون هد، گروه بادزنگ، فواد قمشه‌ای، پیل دم، گروه ضرب و فوت (رضا تاجبخش)، گروه هشتگ تهران، سبحان اکرامی و اشکان ماهری، گروه‌ها و هنرمندانی هستند که در این فستیوال اجرا خواهند داشت.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 آذر 1397 - 00:20

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نخستین فستیوال "موسیقی و آزادی" برگزار می‌شود / درفشه: قصد داریم هنرمندان موسیقی را متحد کنیم | موسیقی ما