برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم «سرو بالایِ سَهی» منتشر شد
امیر شریفی: رشد فزاینده‌ی گرایشاتِ مردم پسند درموسیقی ایرانی انگیزه‌ی خلق این اثر بود
موسیقی ما - آلبوم «سرو بالای سهی» به آهنگسازی و نوازندگی تار «امیر شریفی» و خوانندگی «محمد اسماعیل قنبری» و نوازندگی تنبک «حسین زمانی» منتشر شد. این آلبوم که ساز و آوازی در حوزه‌ی موسیقی دستگاهی ایران است با رویکردی هنری و جدی و با نیت حفظ اصالت‌های موسیقی کلاسیک ایرانی تولید شده است.

«امیرشریفی» که پیش از این آهنگسازی و تولید آلبوم‌هایی چون برافشان، چهارسو، حُزّان و مجموعه تصانیف عارف قزوینی را در کارنامه‌ی خود دارد، درباره‌ی این اثر نوشته است: «امروزه با رشد فزاینده‌ی گرایشاتِ مردم پسند درموسیقی ایرانی، بیش از پیش شاهد رنگ باختن یکی از هنری‌ترین اَشکال ارائه‌ی موسیقی دستگاهی؛ یعنی ساز و آواز و در مقابل شاهد رونق کم سابقه‌ی تصنیف و ترانه‌خوانی درموسیقی ایران هستیم؛ این نخستین ضرورتی است که ما را به طراحی و اجرای این ساز و آواز نسبتاً بلند ترغیب کرد.»

امیر شریفی که عضو هیات علمی دانشکده‌ی موسیقی دانشگاه هنر است چهار قطعه برای این آلبوم ساخته و دو تصنیف از رپرتوار تصانیف قاجاری را برای این آلبوم تنظیم کرده است.
مراسم رونمایی این آلبوم با حضور عوامل تولید و اجرای زنده‌ی بخشهایی از این آلبوم دوشنبه 19 آذر ساعت 20 در گالری آ واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان آبان جنوبی، کوچه اردشیر ارشد پلاک 7 برگزار خواهد شد. ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.
تاریخ انتشار : شنبه 17 آذر 1397 - 11:46

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امیر شریفی: رشد فزاینده‌ی گرایشاتِ مردم پسند درموسیقی ایرانی انگیزه‌ی خلق این اثر بود | موسیقی ما