برنامه یاد بعضی نفرات
 
روایتی از شمس و کیمیا خاتون / کنسرت نمایش "خط سوم" روی صحنه تالار وحدت رفت
موسیقی ما - کنسرت نمایش "خط سوم" یکشنبه 18 آذرماه در تالار وحدت روی صحنه رفت.

این کنسرت نمایش به طراحی و خوانندگی مهیار علیزاده، بازی اندیشه فولادوند و خوانندگی میلاد درخشانی به عنوان خواننده مهمان در حالی اجرا شد که ارکستر زهی آن را همراهی می‌کرد. متن، موسیقی و حرکت که بسیاری اعتقاد دارند کنار هم معنا پیدا می‌کنند، مخاطبان را ساعت 9:30 یکشنبه شب برای تماشا به تالار وحدت کشانده بود.

15 قسمت این برنامه بر صحنه‌ای اجرا شد که نوازندگان در کناره‌های آن نشسته بودند و تصویر بر پرده پشت سر آن ها پخش می‌شد. قسمت اول با نام "شمس مرده است" به آرامی با طنین انداختن موسیقی آغاز شد و سپس گروه حرکت که سرپرستی آن را سروش کریمی نژاد عهده دار بود، به آن پیوست.

پس از خروج گروه حرکت، دکلمه با صدای شایان صبور همراه با زمینه‌ای از  موسیقی شنیده شد. علیزاده در حالی که "بی من" را می خواند روی صحنه آمد. گروه حرکت با اوج این قطعه به زیبایی همراه شد و با حرکات خود شمایلی از وحدت شعر را به تصویر کشاند. موسیقی متناسب با نام این بخش، به حزن نشست و گروه حرکت اندیشه فولادوند را روی صحنه آورد و او مونولوگ خود را همراه با حرکاتی که به آن معنا می بخشید، بیان کرد. مونولوگ دوم "این منم شمس" به "افسانه شو" با صدای علیزاده پیوست.

مونولوگ سوم "خواستم بگریزم" نام داشت. فولادوند مونولوگ خود را همراه با حرکاتی گفت که توجه مخاطبان را بیشتر جلب می کرد. موسیقی بی مکث وارد ملودی "تنها" شد. مهیار علیزاده که خود آهنگسازی قطعات را انجام داده بود، نشسته این قطعه را خواند.

گروه موسیقى مونولوگ چهارم را با ریتم آغاز کرد و این مونولوگ همراه با تصاویری که روی پرده نمایان می شد با نام "تقدیر کدام یک از ما بود" شنیده شد و بخش دیگری از ماجرای شمس تعریف شد. موسیقی "ماه شو" داستان را کامل کرد. سایه علیزاده بر پرده افتاد و این قطعه با شعری از حافظ خوانده شد و پس از افتادن پرده گروه ساز های زهی به رهبری مهدی وجدانی کنار او نمایان شد.

مونولوگ پنجم از کیمیا خاتون می‌گفت و ماجرای عشق و شیفتگی او به شمس که با زمزمه موسیقی در هم آمیخته شد تا به "فریاد" با صدای میلاد درخشانی، خواننده مهمان این شب، برسد. پس از تک‌نوازی میلاد درخشانی، بازیگر این کنسرت نمایش که صحنه را ترک نکرده بود و در پشت گروه موسیقی حرکاتش دیده می شد، با مونولوگ ششم داستان را ادامه داد. ساز های زهی با حرکات دستان مهدی وجدانی ملودی را شکل داد  و در کنار این مونولوگ به گوش مخاطبان رسید.

قطعه "تو مرو" متفاوت و طولانی تر از دیگر قطعه‌های این اجرا نواخته شد و میلاد درخشانی با افزایش نور صحنه شروع به خواندن کرد. بعد از آن، آخرین مونولوگ با همراهی گروه حرکت بیان شد و رقصندگان سماع روی صحنه آمدند و در کنار این مونولوگ به اجرای حرکات پرداختند.

اعضای گروه زهی در کنار نوازندگان قرار گرفتند و میلاد درخشانی و علیزاده "میخوانمت" را همخوانی کردند. این قطعه با صدای درخشانی به آرامی آغاز شد و علیزاده در اوج قطعه که صدای ساز ها با یکدیگر آمیختند، خواند. این قطعه همان قدر که با کوبندگی مخاطبان را جذب کرده بود، به پایان رسید.

پایان‌بخش این اجرا قطعه معروف "اشارات نظر" بود که بعد از معرفی اعضای این کنسرت نمایش تالار وحدت با صدای میلاد درخشانی شنید.

کسری سبک تکین، مهیار طهماسبی، آرکین خیردان، پیمان حاتمی، طاها مظاهری، بهتاش ابوالقاسم و کیمیا صرافی اعضای گروه موسیقی بودند که در کنار ارکستر زهی به رهبری مهدی وجدانی نواختند.

لوریس چکناواریان، سالار عقیلی، محمد علی بهمنی، عباس سجادی، امید نعمتی، پیمان خازنی، پویا امینی، نیما رئیسی، گروه موسیقی دال، مسعود کرامتی، هنگامه قاضیانی، هستی مهدوی، حامد کمیلی، ... از مهمانان این اجرا بودند.

 

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آذر 1397 - 01:20

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود روایتی از شمس و کیمیا خاتون / کنسرت نمایش "خط سوم" روی صحنه تالار وحدت رفت | موسیقی ما