برنامه یاد بعضی نفرات
 
هنر می‌تواند جامعه را در شرایط بحرانی آرام کند
موسیقی ما - بودجه کل کشور در سال 98 طی چند روز آینده تقدیم مجلس می‌شود و این در حالی‌ست که اهالی هنر در مورد چگونگی اختصاص بودجه به عرصه فرهنگ و هنر وجود دلمشغولی‌های خود را دارند.
لوریس چکناواریان، آهنگساز و رهبر ارکستر درباره بودجه فرهنگ و هنر در سال 98 گفت: به طور کلی چه در مواقع بحرانی و عادی باید بودجه خوبی برای فرهنگ و هنر در نظر گرفته شود زیرا مهم‌ترین بخش هر جامعه‌ای حوزه فرهنگ و هنر است. در همه جوامع به این حوزه توجه ویژه می‌شود زیرا فرهنگ مهم‌ترین بخش یک جامعه است و بخش‌های دیگر را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.
این آهنگساز با اشاره به این که هنر می‌تواند جامعه را در شرایط بحرانی آرام کند زیرا مردم همیشه با هنر ارتباط برقرار می‌کنند، گفت: در سراسر دنیا فرهنگ و هنر را کالای اساسی برای جامعه در نظر می‌گیرند چرا که شاهد بودیم فرهنگ و هنر در کشورهای دیگر باعث حل بحران‌های اجتماعی شده است.
وی درادامه تاکید کرد: اگر در شرایط عادی یک کنسرت در یک ماه برگزار می‌کردیم باید در شرایط بحرانی چند کنسرت برگزار کنیم.
چکناواریان با ارائه پیشنهاد کنسرت‌ها و تئاترهای خیابانی در شرایط نامناسب اقتصادی، عنوان کرد: قبول دارم زمانی ‌که اقتصاد دچار مشکل شود بخش‌های دیگر هم با مشکل مواجه می‌شوند ولی با مدیریت درست مشکلات برطرف می‌شود.
چکناواریان گفت: هنرمندان می‌خواهند بودجه‌ای که به هنر تعلق می‌گیرد در حدی باشد که هنر در جامعه در جریان باشد.
وی با اشاره به درخواست سید مجتبی حسینی معاون هنری در زمینه اختصاص ارز دولتی به کالای هنری گفت: متاسفانه به فعالیت‌های هنری ارز دولتی داده نمی‌شود و به همین دلیل است که بخش‌های خصوصی دیگر عهده‌دار برگزاری فعالیت‌های هنری نمی‌شوند و اگر این روند ادامه یابد دیگر هیچ فعالیت هنری نخواهیم داشت.
این رهبر ارکستر افزود: همه ما می‌دانیم که در تهاجم فرهنگی به سر می‌بریم در نتیجه باید با اختصاص ارز دولتی به فعالیت‌های هنری در مقابل این تهاجم بایستیم.
لوریس چکناواریان در پایان گفت: ما به کمک فعالیت‌های هنری می‌توانیم چهره واقعی خود را به جامعه جهانی نشان دهیم.
منبع: 
خبرگزاری ایرنا
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 آذر 1397 - 00:09

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هنر می‌تواند جامعه را در شرایط بحرانی آرام کند | موسیقی ما