برنامه یاد بعضی نفرات
 
کودکان کار مهمانِ گروه «بربطیان» به سرپرستی «حسین بهروزی‌نیا» شدند
به کودکان کار «محبت» کنید تا آن را درک کنند
موسیقی ما - اولین اجرای رسمی گروه موسیقی «بربطیان» به سرپرستی «حسین بهروزی‌نیا» شنبه شب 24 آذر ماه در حالی برگزار شد که تعدادی از کودکان کار مهمان ویژه این کنسرت در تالار وحدت تهران بودند. برنامه این کنسرت اجرای آثاری از حسین بهروزی نیا بود که در بخش های مختلف پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

در این کنسرت که شامل هفت نوازنده عود و بربت و چهار نوازنده سازهای کوبه‌ای بود بهناز بهنام‌نیا، مریم خدابخش، امین حیدری، حمید خوانساری، امین یساولی، حمید حاصلی به عنوان نوازندگان بربت و نگار اعزازی، فرهاد صفری، بهنام معصومی، پژمان نقشبندی به عنوان نوازندگان سازهای کوبه‌ای گروه اجرایی را تشکیل می دادند. این در حالی است که تعدادی از «کودکان کار» بنا به خواسته حسین بهروزی نیا به عنوان مهمان ویژه در کنسرت شب گذشته حضور داشتند که این موضوع با استقبال مخاطبان مواجه شد.

در بخش اول کنسرت که به اجرای آثاری در دستگاه نوا اختصاص داشت قطعاتی از آلبوم «از سنگ تا الماس» به آهنگسازی حسین بهروزی نیا اجرا شد. در بخش دوم نیز که به اجرای آثاری در مایه اصفهان تعلق داشت قطعات «سکوت»، «آفتاب نیمه شب» و سه قطعه محلی کردی با نام های «کولان»، «امان امان» و «گل نیشان» پیش روی مخاطبان قرار گرفت. 

«کمیل هدایت‌زاده» - مددکار وسرپرست گروه موسیقی «آواز ارغوان»- که مجموعه ای متشکل از کودکان کار است، پیش از آغاز بخش اصلی کنسرت ضمن قدردانی از بهروزی نیا در دعوت از کودکان کار برای تماشای اولین کنسرت  گروه «بربطیان» توضیح داد: «کودکان کار افراد بد سرپرستی هستند که ما بعد از مدتی تصمیم گرفتیم تا ضمن شناسایی توانایی تعدادی از آنها در حوزه موسیقی ، گروهی را تشکیل داده و آنها را برای اجرای برنامه آماده کنیم. از این رو گروه «آواز ارغوان» هشت سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد و ما در این مدت توانستیم این موضوع را اثبات کنیم که اگر فقط زمان کوتاهی را به این موضوعات اختصاص دهیم خیلی چیزها تغییر می کند و همین کودکان کار تبدیل به هنرمندانی می شوند که می توانند معرف خوبی برای موسیقی باشند. ما می دانیم تنها تفاوت ما با آنها در این است که این عزیزان ناخواسته بد سرپرست شدند اما من و شما در کنار یک خانواده خوب در یک شرایط بهتر قرار گرفتیم.»

وی افزود: «خواهش من از همه مردم شریف ایران این است که اگر این کودکان در کوچه و خیابان به سمت شما آمدند، نه به آنها پول بدهید و نه جنسی را از آنها خریداری کنید. من فقط می خواهم اگر برایتان امکان داشت فقط چند دقیقه با آنها هم کلام شوید و خود را چند لحظه جای آنها بگذارید. خوشبختانه در کشور ما کمپین های زیادی در حمایت از محیط زیست و حیوانات وجود دارد؛ اما من اکنون فکر می کنم احساس نوع دوستی در بین افراد جامعه آنقدر کمرنگ شده که می توانیم قبل از هر چیزی به فکر انسان دوستی و تشکیل کمپین‌هایی با این موضوعات باشیم. من بازهم از شما عزیزان خواهش می کنم اگر توانستید لحظاتی با این کودکان هم کلام شوید و به آنها محبت کنید که این بچه‌ها محبت و مهربانی را درک کنند.»

سرپرست گروه موسیقی «آواز ارغوان» در بخش پایانی صحبت های خود بیان کرد: «من از حسین بهروزی نیا بسیار ممنونم که شرایطی را فراهم کرد تا تعدادی از بچه‌های کار امشب در این کنسرت حضور داشته باشند و بدانند چه سازی را دوست دارند تا با این علاقه کار خود را در موسیقی آغاز کنند. من فکر می‌کنم این بهترین چالشی است که هنرمندان می‌توانند در اجراهای زنده خود داشته باشند و از کودکان کار در کنسرت های خود دعوت کنند. من می‌دانم که با حضور این کودکان عزیز شب زیباتری برای هنرمندان و مخاطبان کنسرت ها رقم خواهد خورد.»

«سهیل محمودی» شاعر و ترانه سرا نیز در این برنامه با ابراز خرسندی از برگزاری اولین کنسرت رسمی گروه «بربطیان» گفت: «بیایید نگذاریم اقتصاد برای موسیقی اصیل ایرانی تعیین تکلیف کند، بیایید نگذاریم ارتباط‌های موقعیت طلبانه برای هنرما تعیین تکلیف کند. بیایید قدر گروه هایی چون «بربطیان»، «آواز ارغوان» را بدانیم و فضایی را برای آنها فراهم کنیم که بتوانند به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خود بپردازند.»  

حسین علیزاده، یدالله کابلی، عباس سجادی، علی بوستان، مهدیه محمد خانی و تعدادی دیگر از هنرمندان مهمانان ویژه اولین کنسرت رسمی گروه موسیقی «بربطیان» سرپرستی حسین بهروزی نیا و تهیه کنندگی موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» به مدیریت افشین معصومی را تشکیل می دادند.
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 آذر 1397 - 11:42

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود به کودکان کار «محبت» کنید تا آن را درک کنند | موسیقی ما