برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت شب یادمان استاد علی تجویدی با رهبری «فریدون شهبازیان» برگزار می‌شود
اصغر شاهزیدی و حسین علیشاپور قطعات استاد برجسته‌ی موسیقی را اجرا می‌کنند
موسیقی ما - کنسرت «شب یادمان استاد علی تجویدی» به رهبری «فریدون شهبازیان»‌ و خوانندگی «اصغر شاه‌زیدی» و «حسین‌ علیشاپور» 29 آذرماه در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت. در این کنسرت قطعاتی چون جام مدهوشی، سرو دلجویی، بهار من، حق‌ناشناسی، بگو چه کنم، دیدی که رسوا شد دلم، تزرو و سنگ خارا، سروش آسمانی و کاخ بلند به یاد استاد علی تجویدی نوازنده و آهنگساز با همراهی ارکستر ملی اجرا خواهد شد.

«فریدون شهبازیان» درباره‌ی این اجرا می‌گوید: «ما قبل‌تر، این کنسرت را در اصفهان به خوانندگی «علی‌اصغر شاهزیدی» اجرا کرده بودیم و در این اجرا، شش قطعه توسط حسین‌ علیشاپور و مابقی توسط اصغر شاه‍زیدی اجرا می‌شود. در این کنسرت من چهار قطعه را برای ارکستر تنظیم کرده‌ام؛ همچنین قطعات بی‌کلامی از آثار خودم، حسین دهلوی و روح‌الله خالقی اجرا می‌شود.»

«علی‌اصغر شاه‌زیدی» نیز درباره‌ی این کنسرت می‌گوید: «با این که حال جسمانی خوبی ندارم؛ اما به خاطر نام استاد تجویدی در این اجرا حضور خواهم داشت؛ من همیشه خودم را مدیون آقای تجویدی می‌دانم. پیش از این نیز این کنسرت را در اصفهان اجرا کرده بودم؛ حالا هم تن به قضا داده‌ام و امیدوارم که سلامتی نسبی‌ام را به دست بیاورم و اجرای خوبی داشته باشیم.»

«حسین‌ علیشاپور» هم درباره‌ی این برنامه می‌گوید: «آثار استاد علی تجویدی دارای رپرتواری غنی است و مجموعه‌هایی چون ارکستر ملی می‌تواند آثار این هنرمند بزرگ و استاد دیگر موسیقی از جمله یاحقی، خالقی و دیگر بزرگان را در مجموعه‌هایشان استفاده کنند؛ زیرا این کارها دارای پتانسیل فراوانی است که می‌تواند در ارکستر ملی مورداستفاده قرار گیرد. این آثار می‌تواند جزو میراث فرهنگی ما باشد.»

او می‌گوید که با توجه به وضعیتی که در موسیقی حاکم است، ارکستر ملی وضعیتِ مناسبی دارد.
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 آذر 1397 - 13:20

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اصغر شاهزیدی و حسین علیشاپور قطعات استاد برجسته‌ی موسیقی را اجرا می‌کنند | موسیقی ما