برنامه یاد بعضی نفرات
 
«چند شب ساز و آواز» با خوانندگی پوریا اخواص، حسین علیشاپور و امیر اثنی‌عشری برگزار شد
تلاش برای زنده نگاه داشتن یک فرمِ در معرض فراموشی
موسیقی ما - تعدادی از خواننده‌های برگزیده نسل چهارم موسیقی ایرانی با همراهی نوازندگان شناخته شده موسیقی ایرانی، طی روزهای ۲۸ و ۲۹ آذر ماه سال ۹۷ فصل نهم مجموعه کنسرت‌های «چند شب» را با عنوان «چند شب ساز و آواز» در تالار رودکی تهران برگزار کردند.
 
در شب اول این پروژه که روز چهارشنبه ۲۸ آذر ماه به همت موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» برگزار شد، امیر اثنی عشری و محسن میرزایی با آواز و سنتور، پوریا اخواص و محمد یوسفی با آواز و نی، علیرضا پوراستاد و عرفان گنجه‌ای با آواز و تار و حسین علیشاپور و حسین بامداد با آواز و سنتور به اجرای برنامه پرداختند.
 
در شب دوم پروژه نیز که پنجشنبه شب ۲۹ آذر ماه میزبان دوستداران موسیقی ایرانی بود، رسول رهو و نادر فولادی نسب با آواز وسه تار، علیرضا فریدون‌پور و علی رسولی با آواز و تار، مهدی امامی و علی کاظمی با آواز و تار و مجتبی عسگری و قاسم رحیم‌زاده با آواز و تار برنامه‌های خود را به مخاطبان ارائه دادند.
 
افشین معصومی مدیر برگزاری پروژه «چند شب» با اشاره به دغدغه‌های خود در برگزاری پروژه «چند شب ساز و آواز» گفت: ساز و آواز در موسیقی ایرانی جزو ارکان اصلی بوده و پیچیدگی‌های کیفی و خاصی دارد که هر خواننده موسیقی ایرانی می‌بایست از این توانایی برخوردار باشد. اما امروزه به دلیل حجم ساخت موسیقی‌های مصرفی، کمتر به کسی به آن پرداخته و کمتر کسی نیز ترغیب به شنیدن آن می‌شود به طوری که ما شاهد کمرنگ شدن این فرم از موسیقی در رپرتوار موسیقی ایرانی هستیم.
 
وی با اشاره به برگزاری نهمین از مجموعه کنسرت‌های «چند شب» که روی موضوع ساز و آواز تمرکز شده، توضیح داد: ما سعی داریم با برگزار کردن این دوره‌های موسیقایی به فرم‌های کمتر پرداخته شده در رپرتوار موسیقی ایرانی بپردازیم تا این فرم در این شرایط نامطلوب زنده نگه داشته شود. کما اینکه تا به امروز برگزاری برنامه هایی در حوزه «تک نوازی»، «دو نوازی همساز» که ترکیب‌های کمتر شنیده شده ای در حوزه موسیقی ایرانی هستند در راستای همین اهدافی است که به آن اشاره کردم.
 
مدیر موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به برنامه‌های آینده این مجموعه در پروژه «چند شب» گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته در دی ماه امسال ویژه برنامه چند شب دونوازی با محوریت سازهای ملودیک طراحی شده که به زودی جزییات آن اعلام می‌شود. البته ما تلاش داشتیم تا پایان سال ۹۷ تمام اجراهای انجام گرفته در پروژه چند شب را منتشر کنیم که متاسفانه این موضوع اتفاق نیفتاد و ما ناچاریم این بسته موسیقایی را در سال ۹۸ منتشر کنیم.
 
مجموعه کنسرت‌های «چندشب» به همت موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» با مدیریت افشین معصومی با هدف یادآوری ریشه‌های اصلی موسیقی در دوره‌های مختلف طراحی شده که در هر دوره به یک ساز از حوزه موسیقی ایرانی، کلاسیک و نواحی و بخش‌های دیگری از  گونه‌های موسیقی پرداخته می‌شود.
تاریخ انتشار : جمعه 30 آذر 1397 - 14:17

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تلاش برای زنده نگاه داشتن یک فرمِ در معرض فراموشی | موسیقی ما