برنامه یاد بعضی نفرات
 
به کارگردانی کتایون جهانگیری و با موضوع موسیقی
«قطار مسیر ۶۰» به شیراز رسید
موسیقی ما - فیلم مستند قطار مسیر ۶۰ یکشنبه ۲۳ دی ماه ساعت ۵:۳۰ در گروه هنر و تجربه سینما گلستان اکران می‌شود. «قطار مسیر 60» در جرگه مستندهایی است که درباره موسیقی ساخته شده‌اند و ضمن نگاهی تاریخی به این مقوله آن را مورد تحلیل قرار داده است که توجه به زوایای مختلف موسیقی بعد از انقلاب از ویژگی‌های بارز این مستند است. «کتایون جهانگیری» نیز که فعالیت در حوزه سینمای مستند را از 1380 آغاز کرده، مجموعه مستند 26 قسمتی «نفس های شکسته»، مجموعه 18 قسمتی «حماسه سوگواران» مجموعه مستند «زنان بر بام مبارزه»، فیلم مستند «فریاد شد آواز»، «شکارچی» و «قطار مسیر 60» را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.

فیلم مستند «قطار مسیر 60» با موضوع بررسی موسیقی در دهه 60، نگاه متفاوتی به این دهه از انقلاب دارد. این فیلم به دلیل نوع نگاهش می‌تواند موافقان و مخالفان زیادی داشته باشد؛ اما نمی‌توان از اهمیت چنین مستندی چشم پوشید.

«قطار مسیر 60» از روز شنبه هشتم دی 1397 در گروه هنر و تجربه اکران خواهد شد.

کارگردانِ اثر درباره‌ی آن می‌گوید: «داستان موسیقی‌های انتقادی و اعتراضی در 2 قسمت جداگانه در 2 برهه زمانی مختلف کار شد. فیلم اول، «فریاد شد آواز» نام دارد که به بررسی موسیقی‌های انتقادی و همچنین تاثیرگذاری اجتماعی آن تا سال 1360 می پردازد. بعد از آن مستند سینمایی «قطار مسیر 60 » را شروع کردم. این فیلم داستان موسیقی دهه 60 را از آغاز تا سرانجام روایت می‌کند و اینکه چه اثری بر فضای اجتماعی ایران گذاشت.»
تاریخ انتشار : جمعه 21 دی 1397 - 16:02

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «قطار مسیر ۶۰» به شیراز رسید | موسیقی ما