برنامه یاد بعضی نفرات
 
با همکاری انجمن جامعه شناسی و انسان شناسی دانشگاهِ تهران
نشست پژوهشی «نگاهی میان‌فرهنگی به اُپرا به عنوان پدیده‌ای اجتماعی» برگزار می‌شود
موسیقی ما – 26 دی ماه، نشست پژوهشی «نگاهی میان‌فرهنگی به اُپرا به عنوان پدیده‌ای اجتماعی» با همکاری انجمن جامعه شناسی و انجمن انسان شناسی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. این پژوهش در ادامه سلسله جلسات هنر اجتماعی این گروه خواهد بود که پیش از این میزبان پژوهشگرانی چون دکتر بابک خضرایی، احمد بخارایی، پوریا رمضانیان و کامران فلاحتی نیز بوده است.

 «محمد هادی مجیدی» -سخنران نشست- درباره‌ی آن توضیح می‌دهد: «شکل گیری اُپرا از نظر تاریخی و اجتماعی روند مشخصی را طی کرده و بنا به ضرورت‌هایی از نظر فرم و درون‌مایه به شکلی که ما آن را در آثار آهنگسازان نیمه دوم قرن نوزدهم چون وردی، پوچینی و واگنر می‌بینیم رسیده است و در قرن بیستم چه از نظر ساختاری و محتوایی و چه از نظر جایگاه اجتماعی دچار تغییرات زیادی شده است. در این پژوهش، سعی به واکاوی و بازبینی این روند تاریخی و اجتماعی و از طرفی، وارد شدن اُپرا به ایران به عنوان پدیده‌ای جدید و جایگاهی که بعد از چند دهه در جامعه ما پیدا کرده است، خواهد بود.»

محمد هادی مجیدی دانش آموخته رشته آهنگسازی از دانشگاه هنر است و سابقه تاسیس و دبیری نخستین دوره جشنواره موسیقی ملی صبا در سال ۹۵، مدیریت اجرایی چندین آنسامبل موسیقی، شرکت در فستیوال های موسیقی معاصر تهران و جشنواره صبا به عنوان آهنگساز و سرپرست گروه، آهنگسازی برای چند فیلم کوتاه، انیمیشن و برنامه های رادیویی و تلوزیونی و همینطور همکاری با کر فلوت تهران به عنوان تنظیم کننده را در کارنامه دارد.

به گفته محمد علی پور دبیر گروه جامعه شناسی هنر و دانشجوی دکترای جامعه شناسی، این گروه یکی از ۳۵ تا ۴۰ گروه و کارگروه فعال انجمن جامعه شناسی ایران است که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران فعال است، ‌و به عنوان یک N.G.O یا انجمن مستقل فعالیت می کند. اعضای انجمن علاوه بر دانشگاه تهران از سایر دانشگاه های کشور نیز هستند و مدیریت گروه جامعه شناسی هنر بر عهده «نیره توکلی» است.
 
فعالیت انجمن جامعه شناسی ایران سابقه‌ای قدیمی دارد. در این میان گروه جامعه شناسی هنر سعی دارد تا با رویکردی انتقادی و با بهره گیری از نظریات جامعه‌شناسی و با نگاهی به همه هنرها از جمله عکاسی، موسیقی، ادبیات و سینما به تاثیر گذاری و تاثیر پذیری آن بر جامعه و مخاطبان بپردازد.  

این نشست در تاریخ چهارشنبه ۲۶ دی ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن اجتماعات انجمن جامعه شناسی ایران به آدرسبزرگراه جلال آل احمد، زیرپل گیشا، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، (جنب دانشگاه تربیت مدرس) نیم طبقه دوم، سالن جلسات انجمن جامعه شناسی ایران برگزار می شود و ورود به آن برای علاقه مندان آزاد است.
تاریخ انتشار : شنبه 22 دی 1397 - 11:20

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نشست پژوهشی «نگاهی میان‌فرهنگی به اُپرا به عنوان پدیده‌ای اجتماعی» برگزار می‌شود | موسیقی ما