برنامه یاد بعضی نفرات
 
اجرای گروه نوبهار در سی‌ و چهارمین جشنواره موسیقی فجر
موسیقی ما - به نقل از روابط عمومی‌سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، بهاره فیاضی سرپرست گروه "نوبهار" با اعلام این خبر گفت: برنامه‌­ای که برای امسال تدارک دیده­ایم در دو بخش است. بخش اول اجرا تکنوازی تار و سه تار است که به همراه تنبک نوازی گوهرناز مسائلی در مدت زمان ۴۰ دقیقه اجرا می‌شود.

فیاضی در توضیح بخش دوم اجرای گروه نوبهار گفت: بخش دوم کار ما، گروه­نوازی است که  ۴ نفر آن را اجرا می‌کنند. خوانندگی این بخش به عهده پدرم داوود فیاضی خواهد بود. تنبک این بخش را مجید علیزاده می‌نوازد و نوازندگی نی نیز بر عهده حسین قاسم­زاده است.» همچنین لازم به ذکر است در هر دو بخش بهاره فیاضی نوازنده تار خواهد بود.

نوازنده آلبوم روشنا با تاکید بر اینکه آثار در ژانر موسیقی سنتی و در آواز اصفهان و دستگاه شور اجرا می‌شود افزود: در پایان بخش دوم یک تصنیف قدیمی‌ با نام «گو به ساقی» اثر استاد غلامرضا مین باشیان نیز اجرا می‌شود.

سرپرست گروه نوبهار در پاسخ به این سوال که در هر بخش چند قطعه قرار است اجرا شود اظهار داشت: بخش اول کاملا بداهه­ خواهد بود و قرار است قطعاتی از  خودم را اجرا کنم به همین دلیل نمی‌توان گفت که چند قطعه در آن اجرا می‌شود. بخش دوم اجرا هم  یک کار طولانی است که قطعات ضربی در آن اجرا می­شود و قابل تفکیک نیست.» او تاکید کرد که بخش دوم نیز یک کار پیوسته به حساب می‌آید.

فیاضی همچنین درباره تم اصلی جشنواره که موضوع آن توجه ویژه به آهنگسازان ایرانی است گفت: یکی از موضوعات مهمی‌که خوشبختانه جشنواره امسال به آن اهمیت داده توجه به آهنگسازان ایرانی است. ضمن اینکه انتظار می‌رود تا جشنواره یک حمایت ویژه هم از آهنگسازان جوان داشته باشد. او در این‌باره گفت: این سال­ها بیشتر کارهای تکراری اجرا شده و بسیاری از نوازنده‌ها به اجرای آثار قدیمی‌ پرداخته­اند. در صورتیکه اگر به نسل جوان اهمیت داده شود، می‌توان امیدوار بود که شرکت­کننده‌ها با کارهای جدید شرکت کنند. فیاضی تاکید کرد این موضوع می‌تواند در ادامه تم اصلی جشنواره امسال باشد که به خوبی در برنامه گنجانده شده است.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 دی 1397 - 01:14

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای گروه نوبهار در سی‌ و چهارمین جشنواره موسیقی فجر | موسیقی ما