برنامه یاد بعضی نفرات
 
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی موسیقی اظهارنظر کرد
سید محمد حسینی: جمهوری اسلامی به موسیقی بها می‌دهد
موسیقی ما - «سید محمد حسینی» - وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی- در اختتامیه چهارمین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلاب با عنوان «آوای بیداری» با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۴۲۶ مرکز و آموزشگاه موسیقی در استان وجود دارد، در حالی که پیش از انقلاب 22 مرکز وجود داشت، این مساله را این نشان‌دهنده‌ی آن دانست که جمهوری اسلامی به موسیقی بها می‌دهد.

او که هم‌اکنون به عنوانِ دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی فعالیت می‌کند، اضافه کرد: «سروده‌های دلنشین انقلاب پیوندی بین جوان‌های مبارز و انقلابی ایجاد می‌کرد. در آن سرودها الفاظ پیچیده‌ای به کار برده نمی‌شد، اما چون از دل برمی‌خواست بر دل می‌نشست. هم‌اکنون نیز معنویت و نورانیت می‌تواند سروده‌های نسل جوان را زیباتر کند.»

او همچنین به این مساله اشاره کرد که حضرت داوود اسوه حسنه صبر و استقامت بود و روحیه مردانگی و فتوت او الگوی بسیار مناسبی برای جوانان ونوجوانان است.

در مراسم اختتامیه‌ی «آوای بیداری» در بخش بهترین آهنگساز هیئت داوران انتخابی نداشت؛ اما با توجه به تلاش‌های انجام گرفته از جواد احسانی آهنگساز گروه «نسیم رحمت» از تهران با اثر «سلام بر قدس» و محمد آشوری آهنگساز گروه سرود «انوار الهدی» از قم با اثر ارتش حیدر با اهداء لوح سپاس و جایزه تجلیل کرد.

در بخش بهترین تک خوان دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «هادی قاسمی» تک خوان گروه سرود «مهدی موعود» از مرکزی با اثر گمشدگان سحر، «پویا فرج پور» تک خوان گروه سرود «شهید قربانی» از خراسان جنوبی با اثر سفیر عشق و «محمدعلی صداقتیان» از گروه سرود «ترنم ولایت» از خراسان جنوبی با اثر ایستاده‌ایم، اهدا شد.

هیئت داوران چهارمین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و آواهای انقلابی در بخش بهترین هدایتگر و مربی انتخابی نداشت.
 
در بخش بهترین گروه سرود، هیئت داوران ضمن تقدیر از گروه سرود «شهید قربانی» با اثر سفیر عشق به سرپرستی جواد محمدی از آذربایجان شرقی و  گروه «آوای انقلاب» با اثر رزمنده‌های عشایر به سرپرستی امیرحسین ویسکرمی از لرستان، سه گروه برتر جشنواره را معرفی کرد.

گروه سرود «مصباح الهدی» با اثر من انقلابی‌ام به سرپرستی عمران جمالی از فارس، گروه سرود «طاها» با اثر دفاع مقدس به سرپرستی سید فرشید پاکروان از اصفهان و گروه سرود «مهدی موعود» با اثر گمشدگان سحر به سرپرستی محمد حسن حیدری از مرکزی به ترتیب رتبه‌های سوم تا اول بهترین گروه سرود جشنواره را کسب کردند.

همچنین در بخش آرا مردمی، گروه سرود «محمد رسول الله» با اثر من یک بسیجی‌ام به سرپرستی محمدغفاری از استان چهارمحال و بختیاری منتخب شد.
تاریخ انتشار : جمعه 28 دی 1397 - 12:16

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سید محمد حسینی: جمهوری اسلامی به موسیقی بها می‌دهد | موسیقی ما