برنامه یاد بعضی نفرات
 
آنسامبل شهرزاد در کنسرت هشتم بهمن چه قطعاتی را می‌نوازد؟
از برودین و باخ تا خیام
موسیقی ما - کنسرت كوارتت‌زهى‌‌ شهرزاد، دوشنبه هشتم بهمن ماه در سالن رودکی با اجرای آثاری از اجرای آثاری از باخ، برودین، دورژاک و هوشیارخیام برگزار می‌شود.

در این کنسرت گزیده‌ای از انوانسیون‌های سه‌صدایی اثر یوهان سباستین باخ اجرا می‌شود. انوانسیون‌های دوصدایی و سه‌صدایی باخ، مجموعه‌ی سی قطعه‌ی کوتاه برای سازهای کلاویه‌ای هستند که یکی از منابع مهم آموزش پیانو و پلی‌فونی در سراسر جهان است.

آنسامبل شهرزاد در کنسرت هشتِ بهمن، پنج قطعه از انوانسیون‌های سه‌صدایی باخ را، که توسط «بهزادهوشمند» برای دو ویلن و یک ویلنسل تنظیم شده است، اجرا خواهد کرد.

«تریوِ زهی در سل‌مینور» اثر الکساندربرودین قطعه‌ی بعدی این گروه است. الکساندر برودین، آهنگ‌ساز، شیمی‌دان و فعال حقوق زنان اهل روسیه، تریو زهی خود را در سال ۱۸۵۵ در آلمان ساخت. این تریو در واقع مجموعه‌ی هشت واریاسیون بر روی یک ملودی فولکوریک روسی به نام «چه کرده‌ام که آزار دیده‌ای؟» است. این قطعه‌ی یک موومانی تا حدود صد سال بعد از ساخت، چندان مورد توجه قرار نگرفت و از دسترس دور بود، تا زمانی که در میانه‌ی قرن بیستم در شوروی بازنشر شد. آنسامبل شهرزاد این تریو را در کنسرت هشتم‌بهمن اجرا خواهد کرد.

«باگاتل‌ها، اپوس چهل و هفت» اثر آنتونین دورژاک سومین قطعه‌ای است که در این گروه اجرا می‌شود. باگاتل‌های اپوس چهل و هفت، مجموعه‌ی پنج موومان برای دو ویلن، یک ویلنسل و یک هارمونیوم (یا پیانو) هستند. دورژاک در سال هزار و هشتصد و هفتاد و هشت این اثر را ساخته است. تم ساده و زیبای موومان اول این اثر، که در موومان‌های سوم و پنجم نیز تکرار می‌شود، بسیار مشهور و به یاد ماندنی‌ست. در کنسرت هشتم بهمن، آرش هژیرآزاد، نوازنده‌ی پیانو، آنسامبل شهرزاد را در اجرای این اثر همراهی خواهد کرد.

گزیده‌ای از قطعه‌ی «سوی دیگر» اثر هوشیار خیام هم دیگر قطعه‌ای است که در این کنسرت اجرا می‌شود. سوی دیگر، به زودی در قالب یک آلبوم با اجرای کوارتت شهرزاد منتشر خواهد شد. در کنسرت هشتم بهمن، گزیده‌ای از موومان‌های این اثر اجرا خواهد شد. در اجرای سوی دیگر، لعیا اعتمادی، نوازنده‌ی جدید ویلا در کوارتت شهرزاد برای اولین بار در یک اجرای رسمی شهرزاد را همراهی خواهد کرد.
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 بهمن 1397 - 12:09

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از برودین و باخ تا خیام | موسیقی ما