برنامه یاد بعضی نفرات
 
به منظور ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کل کشور
بخشی از درآمد اجراهای صحنه‌ای باید به خزانه واریز شود
موسیقی ما - کمیسیون تلفیق، واریز بخشی از بهای بلیت اجراهای صحنه‌ای را به حساب درآمد عمومی به منظور گسترش عدالت فرهنگی در کشور تصویب کرد.

روابط عمومی معاونت پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش داده است به منظور ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کل کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف شد تا ١٠ درصد از بهای بلیت اجراهای صحنه‌ای در تهران و کلان شهرها را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

«علی اصغر کاراندیش مروستی» - معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- با اعلام خبر تصویب این تصمیم در کمیسیون تلفیق با دو سوم آرا، گفت: «به منظور ساماندهی فعالیت های فرهنگی و هنری، تعمیر، تجهیز و اداره مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان‌های غیر از مراکز استان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است ١٠درصد بهای بلیت اجراهای صحنه ای (کنسرت) در تهران و کلان شهرها را اخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.»

به گفته وی، مبلغ هزار و 500 میلیارد ریال از درآمد حاصل از محل ردیف ٠٥٣٠٠٠ جدول شماره (٩) این قانون به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص می یابد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار امیدواری کرد که با تصویب نهایی این مصوبه مهم در صحن علنی مجلس، ساماندهی و توسعه فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر در اقصی نقاط کشور باشیم و تحقق یافته و به حل مسائل این حوزه کمک شود.
او  با تاکید بر اهمیت عدالت فرهنگی در سطح کشور، گفت: این مهم در سایه تمرکز زدایی، به کارگیری ظرفیت های تازه، سیاستگذاری های نوین فرهنگی- اجتماعی و بهره مندی از تخصیص هدفمند خدمات میسر می‌شود.
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 بهمن 1397 - 12:26

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بخشی از درآمد اجراهای صحنه‌ای باید به خزانه واریز شود | موسیقی ما