برنامه یاد بعضی نفرات
 
نهم و دهم اسفندماه و با اجرای آثاری از چایکوفسکی و خاچاطوریان
ارکستر فیلهارمونیک اسلواکی با رهبری «علی رهبری» روی صحنه خواهد رفت
موسیقی ما - ارکستر فیلهارمونیک اسلواکی در شهر براتیسلاوا تحت امر رهبر مهمان دائم خود «علی رهبری» -موسیقی‌دان و رهبر  بین المللی ارکستر- در روزهای ۹ و ۱۰ اسفند ماه روی صحنه می‌رود. در این کنسرت اورتور 1812 وسمفونی شماره 4 اثر «پیوتر ایلیچ چایکوفسکی» و کنسرتو پیانو اثر «آرام ایلیک خاچاطوریان» تشکیل می‌دهد.

ارکستر فیلهارمونیک اسلواکی را در این کنسرت لاتیسلاو فان سوویتس نوازنده صاحب نام اسلواکی به‌عنوان سولیست همراهی خواهد کرد.

همکاری علی رهبری در سال ۱۹۸۰ ( ۳۹ سال پیش ) و دو سال و بعد از دریافت مدال طلای مسابقات جهانی رهبری ارکستر در فرانسه با ارکستر مشهور فیلهارمونیک چک در پراگ شروع شد و بلافاصله به ارکستر فیلهارمونیک اسلواکی نیز دعوت شد.
 علی رهبری مدیر هنری سابق ارکستر های سمفونیک بروکسل، پراگ، زاگرب، مالاگا و تهران  علاوه بر کنسرت‌های مهم پراگ و براتیسلاوا تورهای مهمی نیز با این ارکسترها در کشورهای مختلفی  چون اتریش (فستیوال‌های وین، بروکنر در لینس، کارینتیش)، آلمان، سوییس، لهستان (فستیوال مالر)، بلژیک (فستیوال فلاندر)، ایتالیا ( فستیوال برگامو برشا ) و اسپانیا ( فستیوال مادرید) داشته است و اپراهایی چون کارمن اثر ژرژ بیزه، توسکا، جانی اسکیکی، ایل تابارو،خواهر انجلیکا کاوالریاروستیکانا اثر جیاکومو پوچینی، لاتراویاتا ، ریگولتو اثر جوزپه وردی و چند اثر دیگر را نیز با ارکستر فیلهارمونیک رادیو اسلواکی ضبط کرده است.

وزارت فرهنگ جمهوری چک به پاس خدمات ارزنده مایسترو علی رهبری  بنا به  تفاضای ارکستر فیلهارمونیک چک در سال 1985مدال دوژاک را به علی رهبری اهدا کرده‌اند.

مدال دورژاک مدالی است که توسط وزارت فرهنگ جمهوری چک به هنرمندانی اهدا می‌شود که آثار آنتونین لئوپولد دورژاک (آهنگساز و موسیقیدان قرن نوزدهم چک) را در بالاترین سطح اجرا کنند. این مدال با دقت و وسواس بسیار زیادی و پس از تایید شخص وزیر فرهنگ چک به رهبران ارکستر و هنرمندان موسیقی اهدا می شود و قبل از علی رهبری،  مدال دورژاک به مستیسلاو روستوپوویچ اهدا شده بود.
 
 
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 بهمن 1397 - 12:41

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 3 بهمن 1397 - 10:41

این اقا هم با این رزومه ش و تکرار چند صد باره ش دنبال چیست .؟ اصلا شما خود دوژاک . چی کار کردی برا مملکت برای مردم مملکت ؟!؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر فیلهارمونیک اسلواکی با رهبری «علی رهبری» روی صحنه خواهد رفت | موسیقی ما