برنامه یاد بعضی نفرات
 
در سومین روز جشنواره چه اجراهایی روی صحنه می‌روند؟‌
روز بزرگان
موسیقی ما- امروز را می‌توان روزِ بزرگانِ جشنواره دانست. «مجید کیانی» تک‌نوازی سنتور می‌کند، «شهرداد روحانی» همراه با ارکستر سمفونیک روی صحنه می‌رود و «فریماه قوام‌صدری» نیز به تک‌نوازی پیانو می‌پردازد. از آن طرف علاوه بر اجرای گروه‌های دیگرِ موسیقی، چند فیلم مستند نیز نمایش داده می‌شود و یک نشست پژوهشی نیز برگزار می‌شود.

ساعت 18 و 30 در تالار وحدت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری «شهرداد روحانی»‌ روی صحنه می‌رود و پس از آن گروه موسیقی «رستاک» در همین سالن اجرا می‌کند، اما در تالار رودکی با دو تک‌نوازی از دو استادِ موسیقی در دو سبکِ متفاوت روبه‌رو هستیم، ابتدا «فریماه قوام صدری» پیانو می‌نوازد و بعد از آن «مجید کیانی» تک‌نوازی سنتور انجام می‌دهد.

در تالار «ایوان شمس» نیز گروه «آهنگ» به سرپرستی مهرداد ناصحی و خوانندگی وحید تاج روی صحنه می‌روند، در فرهنگ‌سرای «نیاوران» اما کنسرتِ دونوازی قانون و تمبک توسط پریچهر خواجه و فرهاد صفری انجام می‌شود و در بخش بین‌الملل، گروه «ثقیل» از کشور ازبکستان روی صحنه می‌رود.

در برج آزادی نیز کوارتت محمد آزمند و وفا مصباحی و گروه «کهت میان» به سرپرستی همایون مجد زاده روی صحنه می‌روند؛ این در حالی است که در تالار سوره حوزه هنری ابتدا تک‌نوازی دوتار قوچان با هنرمندی علی غلامرضا المه جووق و پس از آن گروه «چاغا بخشی» از ترکمن و گروه «کادوس تالش» با هنرمندی آرمین فریدی به همراه گروه «گیل و دیلم» با هنرمندی محمدرضا شاه توری روی صحنه می‌روند.

اجراهای پاپ امروز نیز به «مسیح و آرش» و «امیرعباس گلاب» اختصاص دارد؛ اما در بخش نشست های پژوهشی این دوره از جشنواره نیز که با عنوان «گفتمان چهل سالگی موسیقی فجر» با مدیریت رضا مهدوی امشب ندا نصیری و بهزاد میرزایی درباره‌ی «راهبردهای آموزش موسیقی ایرانی به کودکان» سخن می‌گویند.

در بخشِ نمایش فیلم‌های مستند با موضوع موسیقی نیز در سالن «سیف‌الله داد» خانه سینما فیلم‌هایی چون «اهمیت عارف بودن» به کارگردانی مهدی باقری، «پیدای ناپیدا» به کارگردانی محمد احسانی، «والسی برای تهران» به کارگردانی زینب تبریزی و «بزم رزم» به کارگردانی وحید حسینی نمایش داده می‌شوند.
 
سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر از روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه تا پایان روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه به دبیری شاهین فرهت میزبان دوستداران موسیقی است.
تاریخ انتشار : جمعه 26 بهمن 1397 - 14:38

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود روز بزرگان | موسیقی ما