برنامه یاد بعضی نفرات
 
امروز در جشنواره چه می‌گذرد؟
اجرای استاد «محمد اسماعیلی» در جشنواره‌ی موسیقی پس از 15 سال
موسیقی ما – جشنواره‌ی موسیقی امروز به نیمه می‌رسد و طی آن 13 کنسرت در سالن‌های گوناگون روی صحنه می‌رود و این در حالی است که حضور استاد «محمد اسماعیلی» در کنارِ «سعید ثابت» در گروه «فرامرز پایور» که بعد از 15 سال در این رویداد حضور دارند و همچنین تک‌نوازی «رافائل میناسکانیان»، یکی از مهم‌ترین اجراهای امروز است.

امروز – شنبه، 27 بهمن‌ماه-  ارکستر رتوریک به رهبری «نصیر حیدریان» ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و بعد از آن گروه پایور در همین تالار به اجرای برنامه می‌پردازد. تالار رودکی نیز میزبان گروه موسیقی دانشگاه هنر (سنتی و کلاسیک) خواهد بود و بعد از آن «رافائل میناسکانیان» - نوازنده‌ی برجسته‌ی پیانو- به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

در ایوان شمس نیز گروه «خنیاگران مهر» به رهبری «بهزاد عبدی» کنسرتِ خود را اجرا می‌کنند، اما برگزیدگان جشنواره جوان در سبک‌های سنتی، کلاسیک و نواحی در فرهنگ‌سرای نیاوران به اجرای برنامه می‌پردازند و بعد از آن «حسام اینانلو» و «رضا عسگرزاده» در همین سالن دونوازی کمانچه و دودوک انجام می‌دهند. برنامه‌ای که قرار است در چند شهرستان نیز اجرا شود.

در برج آزادی نیز ارکستر سازهای ایرانی فارابی به رهبری «محمدحسین ابوفاضلی» و گروه سماع قزوین به رهبری فریدون محمد بیگی ساعت ۱۹ در برج آزادی روی صحنه می‌روند؛ علاوه بر آن سالن سوره حوزه هنری نیز که امسال میزبانی موسیقی نواحی را در جشنواره موسیقی فجر بر عهده گرفته است، روز شنبه ساعت ۱۹ اجرای گروه نوای سیمره کوهدشت و گروه ترنگ و ئاسو را خواهد داشت و بالاخره علیرضا طلیسچی و علی رهبری و آرین بهاری (گروه پازل) در بخش پاپ جشنواره به اجرا می‌پردازند.

خانه سینما نیز فیلم‌های «برف» از مهران زینب پخش و «بن بست» از مصطفی شیری را ساعت ۱۶:۳۰ نمایش می‌دهد. همچنین فیلم «ساز و مهر» از محسن نظری و مرجان قنبری مهر ساعت ۱۸:۳۰ به نمایش درخواهند آمد. در بخش نشست های پژوهشی این دوره از جشنواره که با عنوان «گفتمان چهل سالگی موسیقی فجر» با مدیریت رضا مهدوی برگزار می‌شود، اسماعیل بنی اردلان و نکیسا هدایت زاده موضوع «تاثیرات تحولات فرهنگی و اجتماعی در موسیقی ایران» را مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهند.
 
سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 - 11:56

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای استاد «محمد اسماعیلی» در جشنواره‌ی موسیقی پس از 15 سال | موسیقی ما