برنامه یاد بعضی نفرات
 
با رهبری «بهزاد عبدی»
گروه «خنیاگران مهر» با نوازندگی بانوانِ نوازنده روی صحنه رفت
موسیقی ما - گروه «خنیاگران مهر» در چهارمین شب سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با رهبری «بهزاد عبدی» و  خوانندگی «محمد نوید نورزوی» روی صحنه رفت. در اجرای «خنیاگران مهر» که تمام نوازندگانش را بانوان موسیقی ایران تشکیل می‌دادند پرواز (قانون و ارکستر) اولین قطعه­ای بود که توسط گروه اجرا شد. بهزاد عبدی در این کنسرت شنبه شب بدون آنکه چوب دستی رهبری همراه داشته باشد با دستانش گروه را رهبری کرد. رهبری احساسی که بر اساس حال و هوای قطعات مختلف شیوه مدیریتش بر گروه را هم تغییر می‌داد.

«صدا سدیفی» در این قطعه به عنوانِ سولیست حضور داشت. چیدمان قطعات به شکل قالب اجرای یک قطعه­سازی و بعد از آن حضور خواننده و ارائه یک تصنیف بود. بعد از اتمام قطعه پرواز، «محمدنوید نوروزی» به روی صحنه آمد و ضمن ادای احترام به تماشاگران و رهبر ارکستر، قطعه‌ی «عشق است» را با شعری از مولوی همراه با گروه اجرا کرد. در این بخش دوباره نوبت به اجرای موسیقی سازی رسید. نازنین روستا نوازنده قیچک سولیست این بخش بود و با باران می‌رقصد را همراه گروه اجرا کرد.

در ادامه نوبت به اجرای قطعه «در محاصره» با آهنگسازی بهزاد عبدی و بر روی شعری از کاظم بهمنی رسید. محمدنوید نوروزی دوباره روی صحنه آمد و گروه را در مقام خواننده همراهی کرد.

پس از ادای احترام خواننده به حاضران در سالن و ترک صحنه برای دومین بار، ماه، سکوت و تو(کمانچه و ارکستر) رسید. مهرنام رستگاری نوازنده کمانچه در این بخش هم تکنوازی کرد و هم به عنوان نوازنده ساز محوری در قطعه نوشته شده توسط رهبر ارکستر، گروه را همراهی کرد.

باز هم نورزی به روی صحنه آمد و همراه گروه «سخن عشق» را  با شعری از محمد علی بهمنی اجرا کرد. بعد از اتمام این قطعه بانوان هنرمند گروه به فرمان رهبر ارکستر قطعه رقصان را که اثری است با آهنگسازی «حسین علیزاده» و تنظیم «بهزاد عبدی» به عنوان قطعه پایانی بخش اول اجرا کردند.

بعد از استراحتی 10 دقیقه­ ای اعضای گروه دوباره به روی صحنه آمدند و تک سوار( تار و ارکستر) به عنوان اولین قطعه پارت دوم با تکنوازی «هیلا فیض پور» نوازنده تار و همنوازی او با اعضای گروه اجرا شد.

پس از اجرای «در جست‌وجوی آرامش» با شعری از غلامرضا طریقی با حضور محمدنوید نوروزی، نوبت به ترگل خلیقی رسید تا یکی از لحظه­های زیبای کنسرت شب گذشته را به عنوان تکنواز رباب و همنواز گروه در قطعه بزمان (رباب و ارکستر) خلق کند.

«رسوای دل» با شعری از رهی معیری آهنگسازی علی تجویدی و تنظیم بهزاد عبدی قطعه بعدی بود که فارغ از تنظیم زیبای عبدی، اجرای تحریری فرود در پایان بندی تصنیف را می‌شود نقطه مثبت اجرای خواننده در ارائه این اثر دانست. شورج بار آهنگی از زوینار هوانسیان با تنظیم مجدد بهزاد عبدی و خاطرات رفته (عود و ارکستر) با حضور رخساره رستمی‌در مقام تکنواز عود و همنواز ارکستر اجرا شدند و نوبت به اجرای یکی از ملودی­های زیبای عبدی رسید برخی از مخاطبان موسیقی ایران پیشتر آن را با صدای محمد معتمدی شنیده بودند. «ای عشق» با شعری از غلامرضا طریقی با صدای محمدنوید نوروزی نشان داد خواننده ناشناخته فرصت زیادی برای تکمیل آموخته هایش دارد!

بعد از تشویق­های پی در پی گروه بهزاد عبدی با ادای احترام به حاضران اعلام کرد گروه عشق است با شعر مولانا را دوباره اجرا کردند تا مخاطبانشان را به خوبی بدرقه کنند.

در اجرای شنبه شب گذشته مهرنام رستگاری نوازنده کمانچه،سمانه باروتی نوازنده قیچک آلتو، نازنین روستا نوازنده قیچک، نگین زاده وکیلی نوازنده قیچک باس، هیلا فیض پور نوازنده تار،ترگل خلیقی نوازنده تار و رباب، صدا سدیفی نوازنده قانون،رخساره رستمی‌ نوازنده عود، بهاره حیدری نوازنده تارباس، شیدا قاضی نی،مهرناز دبیرزاده نوازنده تمبک و عسل ملک زاده نوازنده دف و دایره اعضای گروه خنیاگران مهر را تشکیل می‌دادند.
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 بهمن 1397 - 12:24

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه «خنیاگران مهر» با نوازندگی بانوانِ نوازنده روی صحنه رفت | موسیقی ما