برنامه یاد بعضی نفرات
 
سیزدهم اسفند ماه و با حضور هنرمندان
کتاب «زیر گنبد مینا»‌ نوشته‌ی «فرهاد فخرالدینی» رونمایی می‌شود
موسیقی ما - مراسم رونمایی از تازه‌ترین کتاب «فرهاد فخرالدینی»‌ -آهنگساز برجسته و رهبر ارکستر پیشکسوت موسیقی-  دوشنبه ۱۳ اسفند ماه برگزار می‌شود. در این مراسم  تعدادی از هنرمندان پیرامون شخصیت هنری و آثار فرهاد فخرالدینی سخنرانی می‌کنند. اجرای ارکستر سازهای ملی ایران به رهبری «علی‌اکبر قربانی» و خوانندگی «وحید تاج» با سولیستی «امین غفاری» از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

«فرهاد فخرالدینی» در کتابِ «گنبد مینا» به رابطه‌ی میانِ هنرها پرداخته و علاوه بر آن، کتابی از مجموعه گفت‌وگوها و یادداشت‌های خود در عرصه‌ی موسیقی آورده است. استاد پیشکسوتِ موسیقی بر این اعتقاد است که: «موسیقی، شعر، معماری وهنرهای دیگر نیز دارای منحنی‌های متعددی است که با پستی و بلندی طبیعت و برجستگی‌ها و انحناهای اعضاء بدن انسان هماهنگی دارد. این منحنی‌ها در هنرهای مختلف -از نظر حسی- تقریبا دارای معانی یکسان هستند. مثلا در هر کلام شعر گونه یک نوع موسیقی خفیف نهفته است که به آن موسیقی شعر می گوییم ومی دانیم که شعر وموسیقی در دو عامل وزن و صدا باهم مشترکند. البته دامنه این دو عامل در موسیقی وسیع‌تر و در شعر محدودتر است؛ ولی در بعضی از اشعار شعرا می‌توان موسیقی شعر را به وضوح شنید برای مثال در این مصراع از غزل حافظ می توان صدای دف رابه خوبی شنید: «من که شب‌ها ره تقوی زده ام با دف و چنگ.»‌ وزن شعر و زیر و بم خفیف آن خود می تواند استخوانبندی  فرم و ساختمان یک جمله موسیقی را به وجود آورد. ناگفته نماند که آهنگساز خلاق و خوش قریحه از نیروی آفرینش و دانش خود در جهت تکامل آن استفاده خواهد کرد و این موسیقی خفیف را با دامنه ای گسترده تر و درخششی دیگر جان خواهد بخشید.»‌

مراسم رونمایی از تازه ترین کتاب فرهاد فخرالدینی (رئیس شورای عالی خانه موسیقی) ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۱۳ اسفندماه در موسسه فرهنگی «اکو» به نشانی خیابان موحد دانش(اقدسیه)، کوچه باقر النمر، شماره ۱۰ برگزار می‌شود و ورود برای همه علاقه‌مندان آزاد است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 اسفند 1397 - 12:14

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کتاب «زیر گنبد مینا»‌ نوشته‌ی «فرهاد فخرالدینی» رونمایی می‌شود | موسیقی ما