برنامه یاد بعضی نفرات
 
برای سومین بار از اول تا ششم اسفندماه
پرواز همای «اپرای حلاج» را در سالن ایرانیان روی صحنه می‌برد
موسیقی ما - «پرواز همای» - آهنگساز و خواننده- برای سومین بار «اپرای حلاج» را در تهران روی صحنه می‌برد، او این بار این اثرا را از اول تا ششم اسفند در سالن تازه تأسیس ایرانیان در غرب تهران به روى صحنه خواهد برد. «اپرای حلاج» پیش از این در مجموعه سعدآباد ایوان عطار و تالار وحدت اجرا شده بود و قرار است سالِ‌ آینده در تعدادی از شهرستان‌ها نیز روی صحنه رود.

«همای» در این اثر متفاوت ادبى، نمایشى و موسیقاىی داستان پیدایش، مبارزه، به سلاخى كشیدن و بر دارآویختنِ‌ «حلاج» را با همراهى گروه بزرگ بازیگران، نوازندگان و سماع‌گران روی صحنه می‌برد. او پیش از اپراى «موسى و شبان» و اپراى «عشق و عقل» را روی صحنه برده است و «حلاج» را می‌توان سومین اپراى  ایرانى این خواننده دانست؛ این‌بار تنها گروه نوازندگان سازهاى ایرانى  او را به شكل زنده همراهى خواهند كرد.

در خلاصه‌ی داستان این اپرا آمده است: «اواخر قرن دوم، ادیب و سراینده‌ای بزرگ به نام حسین منصور حلاج مبارزه‌ای ملی و ایدیولوژیک و عارفانه را علیه خرافه ها و تندروی‌ها و فساد و نابرابری‌ها آغاز می‌کند که با خشم صوفیان و خلفای آن زمان بغداد دستگیر و هشت سال او را از زندانی به زندان دیگر انتقال و در پایان او را به اتهام دروغین ربوبیت محاکمه‌اش کردند و نخست دست هایش را بریدند و سپس پاهایش را و بعد زبانش را و در آخر او را به دار آویختند و پیکرش را سوزاندند و خاکسترش را بر باد دادند.»‌
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 اسفند 1397 - 13:08

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پرواز همای «اپرای حلاج» را در سالن ایرانیان روی صحنه می‌برد | موسیقی ما