برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از انتشار آلبوم «هنوز پاییز است»
«کیهان کلهر» خود را برای اجرای زنده در ایران آماده می‌کند
موسیقی ما – در حالی که «کیهان کلهر» - آهنگساز و نوازنده‌ی برجسته‌ی کمانچه- به تازگی آلبوم «هنوز پاییز است» را در ایران منتشر کرده است،‌ خود را برای برگزاری کنسرتِ «شهر خاموش» در کشورش آماده می‌کند.

«هنوز پاییز است» بر اساس همکاری‌های متعدد این هنرمند مطرح موسیقی کشورمان با مجموعه «رامبرانت تریو» شکل گرفته و منتشر شده است؛ اما «شهر خاموش» که قرار است اجرای زنده‌ای از آن در ایران انجام شود، از ۴ قطعه که در مجموع ۵۳ دقیقه هستند، تشکیل شده‌ است که قطعهٔ تقریباً ۳۰ دقیقه‌ایِ «شهر خاموش» به عنوان هستهٔ اصلی آلبوم شناخته می‌شود. ایدهٔ ابتدایی این مجموعه از سفارش دانشگاه هاروارد برای سازبندی و اجرای کوارتت زهی شکل گرفت و توسط کلهر و رایدر تصمیم بر اجرا و انتشار قطعات، تحت عنوان یک مجموعه به نام «شهر خاموش» گرفته شد.

این آلبوم بارها به صورت زنده در شهرهای اروپا و آمریکا مثل لندن، نیویورک، ویرجینیا، شیکاگو و مینیاپولیس به اجرا درآمده است که در اجراها یو-یو ما، نوازندهٔ ویولنسل چینی–آمریکایی نیز حضور داشته‌است.

«کیهان کلهر» جرقهٔ شکل‌گیری این آلبوم را سفارش دانشگاه هاروارد برای ترکیب کوارتت زهی و بررسی شکل‌بندی و اجرای آن دانسته که در نهایت منجر به خلق قطعهٔ «شهر خاموش» شد. او خودش در این باره می‌گوید: «قطعهٔ اصلی اثر حاضر — شهر خاموش — در سال ۲۰۰۴، به سفارش دانشگاه هاروارد برای ترکیب کوارتت زهی نوشته و اجرا شد و بعد از نظر سازبندی و شکل اجرا بازبینی شد که ساز کنتر باس و سازهای کوبه‌ای به آن اضافه گردیده‌است. این قطعهٔ برای اولین بار در کارنگی هال نیویورک به وسیله همین نوازندگان اجرا شد و بعدها در کنسرت‌های دیگر. هدف ابتدایی در بوجود آمدن شهر خاموش ترکیب موسیقی بداهه و موسیقی از پیش‌نوشته‌شده در یک قطعهٔ موسیقی بود که تمام اعضای گروه بر اساس چهار چوب‌های مشخص‌شده در آن شرکت می‌کنند و در شکل‌گیری و صدا دهندگی نهایی به یک اندازه مؤثرند.»‌

نوازندگانِ آلبوم «شهر خاموش» کیهان کلهر: کمانچه و سه‌تار، کالین جاکوبسن: ویولن،‌ جانی گندلزمن: ویولن، نیکولاس کوردز: ویولا، اریک جاکوبسن: ویولنسل، جفری بیچر: کنترباس،‌ مارک سوتر: سازهای کوبه‌ای،‌ سیامک آقایی: سنتور و تمبک هستند.
تاریخ انتشار : جمعه 3 اسفند 1397 - 12:40

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «کیهان کلهر» خود را برای اجرای زنده در ایران آماده می‌کند | موسیقی ما