برنامه یاد بعضی نفرات
 
نشست خبری آلبوم ​«حالا که می روی» از تولیداتِ سازمان اوج برگزار شد
محمد معتمدی:‌ می‌توانیم با موسیقی ایرانی مردم را جذب کنیم
موسیقی ما - مراسم رونمایی از تازه ترین ساخته‌ی «محمد معتمدی» با موسیقی «فرید سعادتمند» و اشعار «محمد مهدی سیاری» به تهیه کنندگی «شاهد صادق‌پور» صبحِ امروز در سازمان اوج رونمایی شد.

در ابتدای برنامه «محمد خداپرست» مدیر مجموعه «ماوا» درباره این اثر توضیح داد: «آثار شنیداری‌ای که تولید می‌شود، سلیقه مردم را می‌سازد و به همین خاطر اگر این تولیدها کیفیت نازلی داشته باشند، سلیقه‌ی مخاطب تنزل پیدا خواهد کرد و عکسِ این اتفاق نیز رخ می‌دهد، «حالا که می‌روی» هم در فرم و هم در محتوا محصولی سالم است و مجموعه ماوا می‌خواهد جاهای خالی موسیقی کشور را پر کند. اصولا موسسه‌ی ما به دنبال استفاده ابزاری نبوده و به نظرم جای چنین اثری در موسیقی سالم خالی بود و ما تلاش خواهیم کرد تا این جای خالی را پر کنیم و این اثر، اولین تولیدی است که از این مجموعه شکل می‌گیرد.»

او همچنین به این نکته اشاره کرد که تعریف ما از موسیقی سالم، موسیقی‌ای است که در یک فرآیند تولید و در نهایت خروجی کار بتواند دردی از جامعه کاسته و آن را دوا کند:‌ «موسیقی سالم باید حال مردم را خوب کرده و بتواند از مشکلات آنها تا حد امکان کم کند و در نهایت ضری به گوش و سلیقه آنها وارد نکند.»

در ادامه‌ این جلسه «محمد معتمدی» نیز به این مساله اشاره کرد که از زمان آغازِ کار تا به امروز که مراسم رونمایی آن برگزار شده، زمان زیادی طی شده و زحمات زیادی برای آن کشیده شده است. او همچنین تاکید داشت که این اثر، بدون هیچ دخل و تصرفی در محتوا به انتشار رسیده است: «این آلبوم شامل اصالت‌های موسیقی ایرانی و دربر‌دارنده‌  فضای ارکسترال موسیقی روز است و شما در این آلبوم نغمه‌هایی در نوا، ابوعطا را می‌شنوید و دو قطعه هم ساز و آواز است. به طور کلی موسیقی وظیفه دارد غذای روح را تامین کرده و با ذائقه جامعه سازگار باشد.»

به گزارش سایت موسیقی ما، خواننده‌ی شناخته‌شده‌ی موسیقی ایران همچنین ادامه داد: « تعریف قشری از اهالی موسیقی از «موسیقی سنتی» شامل چیزی می شود که از مرکز حفظ و اشاعه به دست ما رسید؛ اما من معتقدم که آن موسیقی نمی‌تواند فراگیر شود. در دوره ای که موسیقی‌های دیگر‌ وجود نداشت، موسیقی سنتی در بخشی از جامعه مورد استقبال قرار گرفت. اگر امروز آثاری با همان شیوه و با کیفیت بالاتر هم تولید شود، مخاطب دهه شصت را نخواهد داشت. خوانندگانی که در دوره‌های مختلف موفق بوده‌اند، کسانی هستند که موسیقی سنتی را برای مردمانِ زمانشان ترجمان به روز کرده‌اند. به نظر من ما می‌توانیم با موسیقی ایرانی مردم را جذب کنیم.»

این خواننده درباره طرحِ خود با عنوان «کنسرتی برای همه» که چندی پیش در فضای مجازی اعلام کرده بود، گفت: «خیلی از طرفداران ما پیام‌های زیادی مبنی بر علاقه‌مندی برای حضور در کنسرت دارند؛ اما امکان خرید بلیت را ندارند، از طرفی دیگر اکثر سالن‌های کنسرت در تهران در نقاط جغرافیایی خاص هستند، البته من تجربه‌ی برگزاری کنسرت رایگان را داشته‌ام؛ اما این تجربه هم آن‌طور که باید نتوانست انتظارات مردم را برطرف کند، مردم دوست دارند در سالن و نه در فضای عمومی با کیفیت صدای خوب کنسرت را تماشا کنند؛ اما به دلیل درآمد پایین این امکان برایش موجود نیست؛ اما برگزاری کنسرت های ارزان قیمت می تواند بازار کنسرت ها را تحت تاثیر قرار دهد و ممکن است با اندکی قناعت هم زمان بشود هم از کنسرت لذت برده و هم اقشار کم درآمد را به کنسرت دعوت کرد. من در همین باره مشغول فکر روی طرحی هستم که سال آینده عملی خواهد شد.»

این خواننده در پاسخ به سوالی درباره همکاری با اوج گفت: «قرارداد و حق الزحمه من برای این پروژه مشخص است و 40 درصد پایین تر از مبالغی است که در پروژه های دیگر دریافت کرده ام چون ما بیشتر روی نیروی انسانی دوستان ماوا حساب کردیم. همچنین این اثر تنها آلبوم من است که تهیه کننده دارد و بیشتر آثارم در موسسه ام با نام «آبی‌رود» تهیه شده است.»

«محمد معتمدی» همچنین درباره‌ی پروژه‌ی «هفت شهر عشق» هم گفت: «من خصومت شخصی با کسی ندارم، زمانی که این کار به من پیشنهاد شد به آنها گفتم که ممکن است این دوستمان با من مشکل داشته باشد، اما اگر آنها با ما مشکل نداشته باشند من حتما در این پروژه خواهم بود.»

او همچنین در تعریف «اپرا» گفت، اپرا یعنی کاری که متن و دیالوگ‌هایش با آواز اجرا شود؛ اما این کارموسیقی نمایش است.

در ادامه‌ی این مراسم «فرید سعادتمند» آهنگساز این پروژه هم به توضیحاتی درباره‌ی این اثر پرداخت: «درست بعد از سریال «هانیه» که اولین همکاری من با شاعر (محمدمهدی سیار) بود، همکاری ما تداوم پیدا کر و تصمیم گرفتیم تا اثری عاشقانه تولید کنیم و موسسه‌ی «ماوا» در همین زمینه همکاری خوبی با ما داشت. در این راه دنبال فضایی می‌گشتیم که بتوانیم بدون دغدغه‌های فعلی بازار موسیقی به کار تولید مبادرت کنیم و حالا خوشحالم که مرکز مأوا در این راه کمک بسیار زیادی به ما داشتند. این موسیقی دربرگیرنده فضایی است که تلاش شده رنگ‌های مختلفی از موسیقی ایرانی و استانداردهای موجود را به مخاطب ارائه دهد.»

محمدمهدی سیار شاعر این آلبوم هم توضیح داد: «این اثر ماحصل همکاری دراز مدت است که برای آن زحمات زیادی کشیده شد، شاید امروز ما خستگی‌مان با انتشار این کار در شود؛ اما تازه آغازِ آن برای مردم جامعه و کارشناسان آغاز شده و منتظر نظرات آنها هستیم.ما تلاش کردیم این کار به دل نشسته و تکراری نباشد ، به نظر من عشق آشیانه هنر و شعر است و اینکه چه کسی بتواند حرمت آن را رعایت کرده و تصویری عمیق‌تری از این کلام ارائه کند، اهمیت دارد. همکاری من و آهنگساز در سال 93 آغاز شد و در همان زمان متوجه شدم که با هنرمندی سخت‌گیر و دقیق روبه‌رو هستم. البته این سخت‌گیری لذت زیادی داشت و به نظرم هر حرکت هنری با این ایدئولوژی باید یک تهیه کننده داشته باشد که کار خوب پیش برود و به همین دلیل از تهیه کننده کار که همراهی خوبی تا به امروز داشت تشکر می‌کنم. این آلبوم نمایانگر بخشی از فضای فکری تهیه کننده نیز هست.»

شاهد صادق‌پور تهیه‌کننده آلبوم «حالا که می‌روی» هم در این نشست توضیح داد: جمع‌آوری آلبوم کار بسیار سختی بود اما خوشبختانه با همکاری که عوامل اجرایی آلبوم داشتند کار به سرانجام رسید و به شما پیشنهاد می‌کنم نظر به همین زحمات و تلاش‌ها حتما به دوستان خود شنیدن این آلبوم را پیشنهاد دهند.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اسفند 1397 - 15:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمد معتمدی:‌ می‌توانیم با موسیقی ایرانی مردم را جذب کنیم | موسیقی ما