برنامه یاد بعضی نفرات
 
هیئت مدیره با انتشار بیانیه‌ای واکنش شدید خود را نشان داد
اعتراض خانه موسیقی به تحریف سرود «ای ایران»
موسیقی ما - خانه موسیقی در اعتراض به ویدئویی که در چند روز گذشته در صفحات مجازی دست به دست شده و نشان از تغییر سرود ملی «ای ایران» دارد، واکنش نشان داد.

هیئت مدیره خانه موسیقی به نمایندگی از جامعه موسیقی کشور در جلسه اخیر خود نسبت به دخل و تصرف غیرقانونی و تحریف کلام سرود ملی «ای ایران» اعتراض کرد و از مسئولان و ضابطان قضایی خواست تا با خاطیان برخورد قانونی کنند.

در بخشی از بیانیه خانه موسیقی آمده است سرود زیبا و ملی «ای ایران» که به ثبت ملی رسیده، جزء میراث معنوی ایران شناخته شده و همچون دیگر آثار ملی ارزشمند و غیرقابل تغییر است. به هیچ عنوان نمی‌توان در آن دخل و تصرفی ایجاد کرد و سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان متولی اصلی آثار ملی در کشور باید نسبت به این حرکت زشت، واکنش مقتضی نشان دهد.

همچنین در این بیانیه آمده است: «سرود ملی «ای ایران» مورد وثوق قاطبه مردم ایران بوده و میلیون‌ها نفر از ایرانیان در سراسر گیتی با آن خاطره دارند و نسبت به آن عشق می‌ورزند؛ لذا تحریف و جایگزینی هر کلام دیگری روی آن آهنگ به نوعی جعل و تحریف یک ترانه ملی و خاطره انگیز است و نه تنها احساسات میلیون‌ها ایرانی را جریحه‌دار خواهد کرد، بلکه پیگرد قانونی خواهد داشت.

هیئت مدیره با تأکید بر حفظ شأن و شئون مظاهر مذهبی و احترام به شخصیت‌های مذهبی، ترانه جایگزین شده روی این آهنگ را به نوعی وهن بخش دیگری از تعلقات مذهبی مردم ایران دانسته و معتقدند این‌گونه کارها نه تنها کمکی به تحکیم مبانی عقیدتی و دینی مردم نمی‌کند، بلکه ضد خودش عمل خواهد کرد.

سرود ملی «ای ایران» در واکنش به اشغال ایران توسط شوروی، انگلیس و آمریکا در سال 1323 توسط حسین گل‌گلاب سروده و توسط روح‌الله خالقی ساخته می‌شود که با صدای جاودانه بنان برای نخستین‌بار در مهرماه همان سال توسط ارکستر انجمن موسیقی ملی ایران اجرا می‌شود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اسفند 1397 - 13:05

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اعتراض خانه موسیقی به تحریف سرود «ای ایران» | موسیقی ما