برنامه یاد بعضی نفرات
 
یکشنبه 12 اسفند 1397 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی
آدم آهنی ها باز هم به کنسرت «ماکان بند» آمدند
موسیقی ما - «ماکان بند» آخرین کنسرت‌های امسالش در تهران را طی دو شب در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی به صحنه برد.

به گزارش «موسیقی ما»، در روزهای آخر اسفند که مردم با مشکلات اقتصادی بسیاری به سمت نوروز 1398 می‌روند، اجراهای ماکان توانست برای مخاطبانش فضایی شاد و پرانرژی را رقم بزند. آخرین سانس این اجراها شب گذشته یکشنبه 12 اسفند 1397 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد. این اجرا از ساعت 22:30 دقیقه آغاز شد. یاشار خسروی سرپرست «ماکان بند» به تنهایی روی صحنه آمد و برخی از قطعه‌های این گروه را با مخاطبانِ حاضر در سالن مرور کرد. همین مرور باعث شد که آرام آرام مخاطبانِ دیر آمده هم خودشان را به سالن برسانند و تمام صندلی‌ها پر شود. بالاخره انتظار مخاطبان به سر رسید و تمام نوازندگان و خوانندگان ماکان به صحنه آمدند. حتی فُرم روی صحنه آمدنِ ماکانی‌ها هم پر از حرکت بود.

آنها از همان ابتدا دوان دوان روی صحنه آمدند. همراهشان آدم‌آهنی‌های معروفِ ماکان هم بودند. امیر میلاد نیکزاد رهبر ارکستر بود. نخستین قطعه را که خواندند، نکته‌ای مهم در سالن جلب توجه می‌کرد و آن اینکه؛ تقریبا تمام حاضران در سالن ترانه‌ها را همخوانی می‌کردند. نوجوانانِ بسیاری همراه با خانواده‌هایشان به سالن میلاد آمده بودند و قطعه‌های «ماکان» را با تمام وجود می‌خواندند. جالب اینکه خانواده‌ها هم بی‌کار نبودند و آنها حتی گاهی پرانرژی‌تر از فرزندانشان بودند. امیر مقاره مشکی پوشیده و کلاه لبه‌داری هم به سر داشت. رُهام هادیان هم لباسی با رنگِ غالبِ زرد پوشیده بود. امیر مقاره و رهام هادیان بین هر قطعه با حاضران در سالن میلاد حرف می‌زدند و همین کار صمیمیتِ اجرا را بیشتر کرده بود. شوخی‌های امیر مقاره و خاطره گویی‌هایش یکی دیگر از نکات مثبت این کنسرت بود.

مقاره گفت: «سانس آخره و می خوام کاری کنید که بترکونیم و صداتون تا خارج از ایران بره.» مقاره در جایی از کنسرت خاطره‌ای از سفرِ شمال و رفتن به جت‌اسکی تعریف کرد. این خاطره هر چند به قول برخی از مخاطبان بی‌مزه بود، اما همین خاطره‌ی بی‌مزه هم شادی را به حاضران در سالن هدیه داد. بچه که نیستم، دیوونه بازی، بدکاری دستم میدی، هر بار این درو، عاشق که میشی و دیوونه من برخی از قطعه‌هایی بودند که در این کنسرت اجرا شد. تقریبا تمام آثار این اجرا فضایی شاد و با انرژی داشت. به راستی کنسرت ماکان جایی برای شاد بودنِ طرفدارانشان است و بی دلیل نیست که کنسرت‌های آنها تا این حد با استقبال از سوی هواداران مواجه می‌شود. یکی از بخش‌های جالب این کنسرت اجرای قطعه‌ای به زبان فرانسوی توسط رهام هادیان بود. رهام در این قطعه تکنیک‌هایی در آوازش به کار برد که اجرایشان کار هر خواننده‌ای نیست. این بخش ثابت کرد که «ماکان» نه تنها به ویژگی‌های جذب مخاطب در آثارش توجه می‌کند، بلکه در تلاش است که آثارش را با بهترین کیفیت به مخاطبان ارائه کند. تیتراژ سریال «رقص روی شیشه» یکی دیگر از قطعه‌های جالبی بود که در این کنسرت اجرا شد.

مقاره درباره این قطعه گفت:‌ «واسه این آهنگ خیلی زحمت کشیدیم ولی در حقش ظلم شد.» پدرام‌پالیز مهمان ویژه اجرای شب گذشته بود. ماکانی‌ها با پخش یکی از قطعه‌هایش به او خوش آمد گفتند. به گفته ماکانی‌ها قرار است به زودی آثار جدیدی از پدرام پالیز منتشر شود و در عین حال کنسرت‌هایش هم به زودی به صحنه خواهد رفت. امیر مقاره در بخش‌های پایانی کنسرتِ شب گذشته گفت: «واسه کنسرتمون کارهایی داریم می‌کنیم و برنامه‌هایی داریم که اگر همه چیز خوب پیش بره خاص‌ترین و بهترین کنسرت تاریخ ایران رو برگزار می‌کنیم.» رهام هادیان هم در بخش دیگری گفت: « 29 اسفند قطعه‌ای برای نوروز منتشر می‌کنیم. تصمیم بر این است که فعلا کار شاد منتشر کنیم.»
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اسفند 1397 - 23:30

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آدم آهنی ها باز هم به کنسرت «ماکان بند» آمدند | موسیقی ما