برنامه یاد بعضی نفرات
 
با یادبود آن ترانه‌سرای فقید و معرفی برگزیدگان حوزه کلام در سال گذشته
اختتامیه دومین جایزه ترانه «افشین یداللهی» برگزار شد
موسیقی ما آیین اختتامیه دومین جایزه ترانه «افشین یداللهی» پنجشنبه در سالن اجتماعات هتل المپیک تهران برگزار شد. در این برنامه که به همت «خانه ترانه» برگزار شد جمعی از فعالان عرصه شعر و ترانه و هنرمندان موسیقی و عرصه بازیگری گردهم جمع شده بودند. مراسمی که در وهله اول به پاس یادبود بنیانگذار فقید خانه ترانه و سپس برای معرفی برگزیدگان این حوزه در سال گذشته برای دومین‌بار برگزار شد. این مراسم با اجرای «مژده لواسانی» آغاز شد و پس از اجرای یک بخش موسیقی بی‌کلام ابتدا «روزبه بمانی» به عنوان دبیر جایزه ترانه افشین یداللهی برای ارائه توضیحاتی روی صحنه حاضر شد.
 
او پس از بیان توضیحاتی درباره مشکلات برگزاری این جشن برای دومین سال درباره جزئیات داوری‌های این جشن اعلام کرد:«به غیر از بخش یک خاطره از فردا که دوستان جوان ترانه‌های خود را ارسال کردند و به وسیله خانه ترانه داوری و جوایز آن مشخص شده است، در سایر بخش‌ها از فعالان عرصه ترانه درخواست کردیم که به صورت آکادمیک رای‌گیری کنند و خود این عزیزان مشخص کنند که چه کسی یا چه ترانه‌ای در سال گذشته بهترین بوده است. فکر کنم یکی از بزرگترین‌ تمرین‌هایی که داریم این است که همه ما داریم یاد می‌گیریم به یکی از دوستانمان اگر بهتر از خودمان یا بهترین است رای بدهیم. در نتیجه آن چیزی که برآیند جوایز است و امشب می‌بینید، برآیند نظر اهالی ترانه است.»
 
در بخش بعدی برنامه پس از پخش کلیپی با موضوع مرور اتفاقات موسیقی ایران در سال 1397، امیرعباس گلاب با همراهی نوازندگی پیانو رضا تاجبخش قطعات دلخوشی و قبل از تو را اجرا کرد. در ادامه نوبت به معرفی برگزیدگان بخش یک خاطره از فردا در شاخه ترانه‌های همراه با موسیقی رسید که امیرعباس گلاب، رستاک حلاج و علی موثقی جوایز برگزیدگان این قسمت را اهدا کردند.
 
برگزیدگان بخش یک خاطره از فردا در شاخه ترانه ‌اجتماعی توسط دکتر حامد ابراهیم‌پور، افشین مقدم و اندیشه فولادوند معرفی شدند. اهورا ایمان، حمیدرضا صمدی و نسیم ادبی هم هنرمندانی بودند که برگزیدگان بخش یک خاطره از فردا در شاخه ترانه‌های عاشقانه را معرفی کردند. سپس رستاک حلاج به همراه اعضای گروهش قطعات «دریا» و «غلط» را برای حاضرین اجرا کرد.
 
در ادامه برنامه و پس از پخش کلیپ یادبود مرحوم «بیژن سمندر» نوبت به بخش تقدیر این مراسم رسید. در این قسمت محمد رحمانیان، عباس سجادی، دکتر ایازی، آرش یداللهی و احسان کرمی از «محمد صالح‌علاء» تقدیر کردند. ترانه‌سرای سرشناسی که دوستی دیرینه‌ای هم با مرحوم افشین یداللهی داشت و در صحبت‌های کوتاه خود به این موضوع هم اشاره کرد. بخش دیگر این مراسم به تجلیل از «سالار عقیلی» اختصاص داشت که او به دلیل بیماری در این مراسم حضور نداشت و ویدئویی را برای آیین اختتامیه جایزه ترانه افشین یداللهی ارسال کرده بود و در سالن پخش شد.
 
یکی از نکات این مراسم همانند سال گذشته عدم حضور آثار ترانه‌سراهایی بود که خودشان در شورای اجرایی حضور داشتند. مهدی ایوبی به عنوان دبیر اجرایی  و حسن علیشیری به عنوان قائم مقام دبیر جایزه ترانه افشین یداللهی از جمله دست‌اندرکاران این مراسم بودند که در دو مقطع روی صحنه حاضر شدند و بیانیه‌هایی را درباره بخش‌های یک خاطره از فردا و یک خاطره از امروز خواندند.
 
بخش پایانی مراسم هم به معرفی برگزیدگان یک خاطره از امروز اختصاص داشت. در قسمت اول این بخش «حسین غیاثی» دیپلم افتخار و تندیس بهترین ترانه تیتراژ را کسب کرد. جایزه بهترین خواننده از نظر انتخاب ترانه به «مهدی یراحی» تعلق گرفت اما او در سالن حضور نداشت. «محسن یگانه» هم جایزه بهترین ترانه‌ساز (Songwriter) را کسب کرد و «مهدی باقریان» از طرف او جایزه‌اش را دریافت کرد. اما در بخش بهترین ترانه سال، اهورا ایمان به خاطر ترانه «خوب شد» که با صدای «همایون شجریان» منتشر شده بود به عنوان نفر برگزیده معرفی شد. نهایتاً هم حسین غیاثی جایزه بهترین ترانه‌سرای سال را از دستان «کامران تفتی» دریافت کرد. حسن ختام این مراسم هم اجرای سه قطعه از گروه «پالت» بود.
 
اما اسامی برگزیدگان بخش یک خاطره از فردا به شرح زیر است:
 
*شاخه ترانه‌های همراه با موسیقی:
 
رتبه اول: ترانه ستار مشایخی با موسیقی سروش عادل‌زاده
رتبه دوم: ترانه یاسر قنبرلو با موسیقی سعید رضایی
رتبه سوم: ترانه احسان رعیت با موسیقی سعید رضایی
 
*شاخه ترانه‌های اجتماعی:
 
رتبه اول: محمد نویری
رتبه دوم: شروین رحیم‌زاده
رتبه سوم: مریم مرادی
 
*شاخه ترانه‌های عاشقانه:
 
رتبه اول: پوریا نره‌ای
رتبه دوم: صدرا کاوه
رتبه سوم: ملیحه هاشمی و احسان رشیدی
 
در ادامه گزارش ویدئویی و عکس‌های سایت «موسیقی ما» از این مراسم را ببینید و دانلود کنید:
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 18:32

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اختتامیه دومین جایزه ترانه «افشین یداللهی» برگزار شد | موسیقی ما