برنامه یاد بعضی نفرات
 
با دغدغه‌ی فرم و ریتم
«عشیران» با خوانندگی «مجتبی عسگری» رونمایی می‌شود
موسیقی ما - آلبوم «عشیران» به آهنگسازی «علی کاظمی» و «سعید کردمافی» با خوانندگی «مجتبی عسگری»، روز پنجشنبه 23 اسفندماه، در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود. در این جلسه «ساسان فاطمی»‌ - استاد دانشگاه و پژوهشگر موسیقی-  و «بابک خضرایی» -مدرس دانشگاه و پژوهشگر موسیقی-  سخنرانی خواهند کرد.

این آلبوم به همت گروه نوازندگان «رها» و انتشارات «نوفه» ضبط و منتشر و اکنون به بازار موسیقی عرضه‌ شده است. گروه «رها» که نوازندگی آلبوم عشیران را بر عهده داشته عبارتند از سامر حبیبی نوازنده کمانچه و کمانچه‌آلتو، حمید قنبری نوازنده دایره و تنبک، سعید نایب محمدی نوازنده عود، احسان عابدی نوازنده نی، علی کاظمی نوازنده تار، سعید کردمافی نوازنده سنتور و مجتبی عسگری خواننده آواز.

عشیران سومین اثر مشترک سعیدکردمافی و علی کاظمی است که عمدتاً با همان دل‌مشغولی‌های زیبایی‌شناختی در دو اثر پیشین آنها یعنی «بداهه سازی» و «بزم دور» ساخته ‌شده است.

همانند «بزم دور»، تجربه مشترک قبلی آهنگسازان سعید کردمافی و علی کاظمی، این آلبوم نیز در چند مجلس مجزا مشتمل بر قطعات ضربی و غیرضربی سازی/آوازی سامان یافته است. این بار، در چهار مجلس عشیران، به استقلال و خودبسندگی مجالس و تعادل در بین مدت‌زمان بخش‌های با وزن آزاد و آهنگسازی موزون اندیشیده شده است. این مجالس می‌توانند به‌عنوان قسمتهای قابل‌شنیدن در بخش‌های جداگانه تلقی شوند درحالی‌که با کلیت اثر مرتبط هستند.

آهنگسازان، کردمافی و کاظمی، در بخش قطعات موزون مجالس مجموعه متنوعی از دورهای وزنی معهود و نامعهود در موسیقی کلاسیک ایرانی را به‌کاربرده‌اند تا با استفاده از الگوهای ناآشنا تلاشی در جهت تحقق بخشیدن به مواد مایگی-ملدیک در قالب‌های شنیده نشده یا کمتر شنیده‌شده داشته باشند. ازاین‌رو وزن‌های فرهنگ‌های صوتی هم‌جوار و دورهای ابداعی در این آلبوم به‌كار رفته‌اند.

آلبوم «عشیران» روز پنج‌شنبه ٢٣ اسفندماه رأس ساعت ١٧ در سالن استاد ذوالفقاری (پلاتو) فرهنگسرای ارسباران رونمایی خواهد شد و ورود برای عموم آزاد است.
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 - 12:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «عشیران» با خوانندگی «مجتبی عسگری» رونمایی می‌شود | موسیقی ما