برنامه یاد بعضی نفرات
 
نشست هم‌اندیشی طراحان لباس و اهالی موسیقی برگزار شد
موسیقی ما - نشست "بررسی زیباشناسانه و کاربردی پوشش اعضای گروه‌های موسیقی" با حضور طراحان مد و لباس و اهالی موسیقی در "خانه‌ی کار و دیدار کارمان" برگزار شد. این نشست با هدف بررسی رابطه‌ی لباس و موسیقی در جهان، وضعیت لباس در موسیقی ایران و تلاش برای ایجاد رابطه‌ی منسجم بین طراحان لباس و موزیسین‌ها برگزار شد و قرار است در قالب نشست‌ها و برنامه‌هایی دیگر به شکلی منظم ادامه پیدا کند.

در بخشی از توضیحات این نشست چنین آمده بود: "زمانی که لباس به عنوانِ لباس کار مورد استفاده قرار می‌گیرد، دیگر همه‌ی آنچه در میان است، مُد نیست. بلکه علاوه بر مد موضوع بسیار مهم کارکرد مطرح می‌شود. در این نشست بنا داریم لباس مورد استفاده‌ی اعضای گروه‌های موسیقی را به عنوان لباس کار، هم از جنبه‌ی مد و زیبایی‌شناسی، هم از جنبه‌ی کارکرد مورد کنکاش قرار دهیم."

در این نشست که با همکاری "کارمان"، "آستین" و "ایوان" برگزار شد، "بهادر ادب" به عنوان مجری و کارشناس، "ساناز نتاج" و "امیرحسین مهدی‌زاده" از طراحان لباس، "امیر بهاری" منتقد و روزنامه‌نگار حوزه‌ی موسیقی و "هادی فرصادی" کارشناس برندینگ حضور داشتند.

در ابتدای نشست ویدئوی کوتاهی با موضوع تاریخچه‌ی تحول و تأثیرات لباس‌ در حوزه‌ی موسیقی پخش شد، پس از آن کارشناسان به بحث و گفت‌وگو پرداختند و در انتها مخاطبان دغدغه‌ها و سؤالاتشان را مطرح کردند.

بهادر ادب با بیان این‌که بهتر است جلسه به شکل هم‌اندیشی و تعامل بین گفت‌وگوکنندگان و مخاطبان که از اهالی موسیقی و یا از طراحان لباس بودند ـ پیش رود، سؤالات اصلی جلسه را مطرح کرد. سپس هادی فرصادی برخی از روش‌ها و قواعد برندسازی شخصی را توضیح داد. در ادامه امیر بهاری از دلایل فرهنگی و ربط زیستِ ایرانی با عدم پیشرفت یا بی‌اعتنایی نسبت طراحی لباس در موسیقی ایران گفت و ساناز نتاج در صحبت‌هایش به اهمیت هم‌راستایی سلایق و هم‌فکری طراح و موزیسین برای رسیدن به نتایج مثبت اشاره کرد. امیرحسین مهدی‌زاده با انتقاد از هر دو بخش درگیر در این زمینه، با ذکر مثال‌هایی از موسیقی جهان مزایای رابطه‌ی جدی بین طراحان و موزیسین‌ها را برشمرد.

در این جلسه که حدود دو ساعت به طول انجامید، موزیسین‌ها و طراحان حاضر در جلسه نیز دغدغه‌ها و مشکلاتشان را مطرح کردند.

در آخر بهادر ادب به نمایندگی از "آستین" اعلام کرد که با مشورت با فعالان حوزه‌ی موسیقی برای موزیسین‌های جریان فرعی لباس‌هایی طراحی خواهد شد و آستین در شکل‌دهی به این رابطه‌ی دو طرفه پیش‌قدم می‌شود.

دومین جلسه‌ی این هم‌اندیشی در نیمه‌ی اول اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 اسفند 1397 - 01:11

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نشست هم‌اندیشی طراحان لباس و اهالی موسیقی برگزار شد | موسیقی ما