برنامه یاد بعضی نفرات
 
در حالی که دنیا به سوگ مرگ نیپسی هوسل نشسته است،‌ همزمان افراد بیشتری به موسیقی او گوش می‌دهند
افزایش ناگهانی فروش و استریم آثار نیپسی هوسل، رپر معروف افریقایی- امریکایی پس از مرگ او
موسیقی ما - نیپسی هوسل رپر معروف ۳۳ ساله‌ی امریکایی و نامزد جایزه‌ی گرمی، روز یکشنبه ۳۱ مارس ۲۰۱۹ جلوی مغازه‌ی لباس‌فروشی خود، پوشاک ماراتن، در جنوب لس‌آنجلس کشته شد. او قربانی یک تیراندازی شد که در آن دو نفر دیگر نیز زخمی شدند. چهل‌وهشت ساعت پس از مرگ او، اریک هولدر ۲۹ ساله که یک رپر تازه‌کار است به اتهام این قتلش بازداشت شد و پرونده‌ی او در دادگاه در حال بررسی است
.
او که از یکی از اعضای فعال جامعه‌ی سیاهان امریکا بود و برای خاتمه‌دادن به خشونت‌های باندهای تبهکار تلاش می‌کرد، حالا خود قربانی این خشونت‌ها شده بود. او در توئیت آخرش که فقط سی دقیقه پیش از مرگش منتشر کرده بود نوشت: «داشتن دشمنان قدرتمند یک موهبت است». جمله‌ای که حال انگار معنای دیگری دارد.

او که نام اصلی‌اش اِرمیاس اشگدوم بود سال گذشته نامزد جایزه‌ی گرمی بهترین آلبوم موسیقی رپ برای آلبوم «دامان پیروزی» شد، آلبومی که در میان ۲۰۰ اثر برتر بیلبورد رتبه‌ی ۴ را از آن خود کرد. او پیشتر یک سری میکس‌تیپ از آثار خود را منتشر کرده بود که با استقبال بسیار زیادی مواجه شد. شروع این مجموعه‌ها با «ماراتن» در سال ۲۰۱۰ بود.
حال، پس از مرگ این هنرمند، ‌در حالی که مخطبانش و دنیای موسیقی به سوگ مرگ او نشسته، افراد بیشتری به آثار او گوش می‌دهند و فروش و استریم آثارش از روز مرگ او افزایش یافته است.

«نیلسون میوزیک» در گفت‌وگو با اسوشیتد پرس اعلام کرد ۲۰۰۰ نسخه از آلبوم هوسل درست روز مرگش تا کنون فروخته شد و ۹۰۰۰ هم فردا آن رو ز و ۴۰۰۰ نسخه دو روز پس از آن. درست عکس دو روز پیش از مرگش که شمار قابل‌توجهی از فروش را نداشت.

اصولاً، پس از مرگ یک هنرمند فروش آلبوم‌هایش افزایش ناگهانی دارد. گویی بیش از هر روش بازاریابی کارکرد دارد....

روز چهارشنبه‌ی پس از مرگ او، اولین آلبوم او، «دامان پیروزی» جایگاه نخست را در فهرست آی‌تونز داشت.

فروش آهنگ هوسل از ۱۰۰۰ نسخه به ۱۴۰۰۰ نسخه در روز یکشنبه رسید و طی دو روز پس از آن    ۵۸۰۰۰و ۳۶۰۰۰ نسخه از تک‌آهنگ‌هایش به فروش رفت.

متوسط میزان استریم‌های او پیش از مرگ ۲ میلیون بود،‌در حالی که روز یکشنبه در حدود ۱۰ میلیون استریم و دوشنبه ۵۷ میلیون استریم داشت و استریم موزیک‌ویدیوی او از ۹۰۰۰۰۰ به ۹.۷ میلیون بار رسید.
 
منبع: 
هالیوود ریپورتر، ای.بی.سی نیوز

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : یکشنبه 18 فروردین 1398 - 00:52

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود افزایش ناگهانی فروش و استریم آثار نیپسی هوسل، رپر معروف افریقایی- امریکایی پس از مرگ او | موسیقی ما