برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفت‌وگو از موسیقی انقلاب
موسیقی ما - موسیقی سنتی، موسیقی سیاسی و اجتماعی و وضعیت سرود در چهار دهه نخست انقلاب اسلامی موضوعات میزگردهای دومین روز از همایش ملی موسیقی 40 سال انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهد.
نشست «موسیقی سنتی در چهار دهه انقلاب اسلامی» روز چهارشنبه (21 فروردین) از ساعت 10 تا 12 با حضور مظفر شفیعی، هادی منتظری، هوشنگ جاوید و رضا مهدوی برگزار می شود. هادی آرزم، نعمت‌الله سعیدی، محمدمهدی سیار و محسن صفایی‌فرد نیز همین روز از ساعت 13:30 تا 15:30 موسیقی اجتماعی و سیاسی در چهار دهه نخست انقلاب اسلامی را ارزیابی خواهند کرد.
در ادامه نشست‌های همایش ملی 40 سال موسیقی انقلاب اسلامی در روز چهارشنبه 21 فروردین از ساعت 16 تا 18 حسین دی پیر، شهروز حقی، بهنام صبوحی و محسن جلیلی درباره وضعیت سرود در چهار دهه انقلاب اسلامی صحبت می‌کنند.

**هفته هنر انقلاب در یک نگاه
بیستم فروردین‌ به مناسبت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی با عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و سرآغاز هفته هنر انقلابی به‌ شمار می‌رود.
مرتضی آوینی (1326 تا 1372) دانش آموخته رشته معماری از دانشگاه تهران، مستندساز، روزنامه‌نگار و فعال فرهنگی بود که در سال‌های اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مستندسازی روی آورد؛ مجموعه «روایت فتح» مجموعه آثار مستندی است که وی برای تلویزیون ساخت و به شکل مستند به رویدادهای جبهه‌ها در هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد.
پنجمین هفته هنر انقلاب همزمان با سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی از امروز سه‌شنبه 20 فروردین با برگزاری افتتاحیه در سالن سوره حوزه هنری از ساعت 17:30 آغاز می‌شود و تا 26 فروردین ادامه ‌دارد.
پنجمین هفته هنر انقلاب اسلامی شعار «هنر متعهد به حقیقت» را در دستور کار خود قرار داده است.
منبع: 
خبرگزاری ایرنا
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 فروردین 1398 - 16:30

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گفت‌وگو از موسیقی انقلاب | موسیقی ما