برنامه یاد بعضی نفرات
 
چه بر سر علیرضا افتخاری آمد؟
چند روایت از یک ضرب و شتم
موسیقی ما - در پی انتشار خبر حمله به علیرضا افتخاری، این اتفاق از سوی پلیس قزوین مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت هم به روایت‌های ضد و نقیضی از سوی این نهاد و شخص علیرضا افتخاری منجر شد.
 
روز دوشنبه 9 اردیبهشت بود که خبر رسید خودروی شخصی علیرضا افتخاری در منطقه روستای آراسنج سفلی در نزدیکی ساوه مورد حمله عده‌ای ناشناس قرار گرفته است. گفته شد در این حمله که به تخریب خودرو این خواننده منجر شد، خودش هم مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از ناحیه چشم و صورت آسیب دیده است.

اما انگار این اتفاق برای آوازه‌خوان خیلی هم دور از ذهن نبوده و این چنین اتفاق‌ها را به رابطه‌اش با رئیس جمهور سابق بی‌ارتباط ندانسته ودر گفتگویی با خبرگزاری ایرنا گفته: «چرا باید در کشور شاهد چنین اتفاقاتی باشیم و افراد غیربومی و غریب در مناطق روستایی و دور افتاده مورد حمله و ضرب شتم گروهی قرار بگیرند؟ البته من قبلاً هم شاهد چنین برخوردهایی در دیگر نقاط بوده‌ام و آن‌را بی‌ربط به دوران ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد و حضور من در مراسم ایشان نمی‌دانم. اما جدای از همه این موارد، بیشتر از خودم برای رواج چنین فرهنگ خشونت‌باری در جامعه متاسفم.»

و در ادامه از امام جمعه منطقه آراسنج سفلی خواست تا نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده و حمله‌کنندگان را نصیحت کند.

اما مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان قزوین به فاصله کمی از انتشار این گفت‌وگو، با بیانیه‌ای این اتفاق را به شکل دیگری روایت کرده و گفته: «طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد آقای افتخاری روز دوشنبه نهم اردیبهشت ساعت 13:30 پس از اتمام کنسرتش در شهرستان تاکستان، حین برگشت به سمت تهران بوده که در مسیر متوجه درگیری عده‌ای در منطقه آراسنج بوئین‌زهرا می‌شود و برای وساطت و خاتمه دادن به این درگیری از خودروی خود پیاده شده و با یکی از همراهانش به محل نزاع نزدیک می‌شود.»

آن‌ها گفته‌اند که حین وساطت، ضربه‌ای از سوی یکی از طرفین دعوا به صورت این خواننده برخورد می‌کند که منجر به مصدومیت جزئی در صورت او می‌شود و پس از این اتفاق، فردی که همراه افتخاری بوده با ۱۱۰ تماس گرفته و ماجرا را گزارش می‌دهد که با حضور نیروی انتظامی در محل درگیری، نزاع خاتمه می‌یابد.

در نهایت هم مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان قزوین گفته این خواننده شکایتی از این اتفاق نداشته و پس از خاتمه نزاع پیش‌آمده با همراهان خود راهی تهران شده است.
 
از سوی دیگر، مصطفی آقاعلی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بویین‌زهرا هم در گفت‌وگو با ایرنا این موضوع را کاملاً تکذیب کرده و با اشاره به جزئیات ماجرا گفته: «بنا بر اخبار واصله از نیروی انتظامی در ساعت 14 و 30 دقیقه امروز در جاده بویین زهرا به ساوه یک دستگاه خودوری تویوتای کمری به رانندگی خواننده معروف کشور، علیرضا افتخاری از یک خودروی سواری ریو به رانندگی حسن افشار از سمت راست اقدام به سبقت گرفتن می کند که این امر موجب اعتراض راننده ریو به سبک رانندگی صاحب خودروی کمری می‌شود. بعد از طی سه کیلومتر مسیر در سه راهی آراسنج، راننده تویوتای کمری با خودروی خود جلوی خودروی ریو پیچیده و درگیری لفظی بین دو راننده شکل می گیرد که بعد از تجمع مردم و تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیس و با حضور نیروی انتظامی مشاجره لفظی دو طرف خاتمه می‌پذیرد.»

ولی علیرضا افتخاری ضمن ابراز تأسف از گزارش خلاف واقع پلیس گفت موضوع اصلاً میانجیگری من نبوده و من متأسفم که در جامعه ما آن‌ها که باید اصلاحگر باشند خود نیاز به اصلاح دارند.

اما بشنوید داستان را از زبان علیرضا افتخاری: «ما در جاده بوئین زهرا در حال حرکت بودیم و یک ماشین در جلو و سمت چپ من به ناگهان گردش به راست کرد تا  به جاده فرعی برود که من هم همراه او برای این‌که با او تصادف نکنم گردش به راست کردم. بعد از ماشین پیاده شدم و خدارا شکر کردم که با آنها برخورد نکردم و به کسی آسیبی نرسید و فشارم افتاد و روی زمین نشستم. در همین حین من متوجه نشدم همسر راننده یا خودش تلفن زدند و بعد از آن یک عده با چند ماشین آمدند و همگی روی سر من ریختند. هر چه گفتم من فلانی هستم توجهی نکردند و گفتند می‌خواستی این‌ها را از عمد بکشی. به هرحال وقتی درگیری بالا گرفت همراه من آقای عزیزی به 110 زنگ زدند تا بلکه پلیس به داد ما برسد.»
 
افتخاری  با اشاره به کبود بودن پای چشمش و دیگر آثار ضرب و شتم بر بدنش گفت: «به هرحال من از آنها گذشتم و به راهم ادامه دادم ولی بعداً وقتی در رسانه‌ها دیدم پلیس گزارش داده که من حین میانجیگری مشت خوردم خیلی دلم شکست و از این گزارش خلاف و دروغ مکدر شدم و در واقع  از این ضربه بیشتر دردم آمد تا اصل واقعه!»

او درباره خبری که از طریق پلیس منتشر شده گفته: «آخر چگونه می‌توانستم میانجی باشم؟ چطوری من یک نفر می‌خواستم این همه آدم را با چوب و چماق از هم جدا کنم؟ اگر من میانجی بوده‌ام آیا به پلیس زنگ می‌زدم؟ چرا بعدش رضایت دادم؟ چرا گفتم باید این‌ها را نصیحت کنند؟ البته دادستان بوئین زهرا به آقای عزیزی زنگ زدند و گفتند حکم این‌ها روی میز است. می‌خواهید زندانی‌شان کنیم؟ که من گفتم نه نمی‌خواهم زندان بروند ولی چیزی را امضا نکردم.»

با وجود این‌که مصطفی آقاعلی گفته در این مشاجره هیچ‌گونه صدمه‌ای به خودروی دو طرف و راننده‌ها وارد نشده و اهالی تجمع‌کننده نیز به محض شناخت این خواننده محبوب با احترام با او برخورد کرده‌اند، علیرضا افتخاری به صدماتی که به او و ماشینش وارد شده اشاره کرده و گفته: «شاید اگر به جای منِ افتخاری هر کس دیگری بود، می‌کشتنش. چندین نفر بودند که روی سرِ ما ریختند و خیلی ما را اذیت کردند. با سنگ زدند ماشینم را نابود کردند و شیشه‌ها و راهنماهای ماشین را شکستند. تصادف در این حد بود که یک خَش روی ماشینش افتاده بود. این اتفاق واقعاً نیازی به کتک‌کاری و ایل و قشون‌کشی نداشت. سروصورت و پایم در این اتفاق آسیب دیده اما از حقم می‌گذرم.»
 
افتخاری گفته انتظار دارد امام جمعه این منطقه کمی به این مردم درس اخلاق بدهد و به آن‌ها یاد بدهد که اگر غریبه‌ای از اینجا رد شد، کتکش نزنند. در نهایت هم اعلام کرده که وقتی پلیس آمده، یکی از ماموران درِ گوشش گفته برو و از دست این‌ها فرار کن.

البته علیرضا افتخاری بعد از این صحبت‌ها، هنوز هیچ‌گونه تصویری از خود و خودرو شخصی‌اش منتشر نکرده است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 - 12:11

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود چند روایت از یک ضرب و شتم | موسیقی ما