برنامه یاد بعضی نفرات
 
کلاس آشنایی با موسیقی ایرانی با آروین صداقت‌کیش
موسیقی ما - کلاس آشنایی با موسیقی ایرانی از نیمه دوم اردیبهشت ماه در خانه موسیقی توسط آروین صداقت‌کیش پژوهشگر، نویسنده و منتقد موسیقى برگزار خواهد شد.

صداقت‌کیش درباره این کلاس‌ها توضیح داد: این برنامه صرفا برای آشنایی بیشتر علاقه‌مندان هنرجویان با موسیقی و دستگاه‌ها و گوشه‌های موسیقی ایرانی است و به همت و کمک کانون پژوهشگران خانه موسیقی در خانه موسیقی طی 12 جلسه برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: در این دوره‌ شرکت‌کنندگان به‌شکل مختصر با دستگاه‌های موسیقی ایرانی آشنا می‌شوند (هر دستگاه یا آواز یک جلسه) و یاد می‌گیرند چطور آن را تنها با شنیدن تشخیص بدهند. گوشه‌های مهم هر دستگاه را می‌شناسند و بعضی از اجراهای کلاسیک و برجسته‌ی هر کدام را می‌شنوند.

صداقت‌کیش اضافه کرد: علاوه بر این آثار موسیقی ارزشمند ساخته‌شده شامل تصنیف، پیش‌درآمد، رنگ، چهارمضراب، ضربی، قطعه‌ی آزاد و ...در هر یک از دستگاه‌ها در حد و حدود وقت این دوره در جلسه‌ی مربوطه می‌شنوند و کمی درباره‌ی قالب هر کدام و ارتبطشان با دستگاه می‌آموزند.

این پژوهشگر همچنین گفت: این جلسات در 12 پارت مختلف و از نیمه دوم اردیبهشت ماه از ساعت 17 در خانه موسیقی برگزار می‌شوند.

علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به خانه موسیقی واقع در خیابان فاطمی غربی، نرسیده به جمالزاده، پلاک 270 مراجعه یا با تلفن های 66917711-66917712 تماس حاصل کنند.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 - 01:30

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کلاس آشنایی با موسیقی ایرانی با آروین صداقت‌کیش | موسیقی ما