برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه داماهی «بی‌امان» را از آلبوم دومش منتشر کرد
مرثیه‌ای برای صورت سرخ خاورمیانه
موسیقی ما - «داماهی» در آستانه انتشار آلبوم تازه‌اش، قطعه «بی‌امان» از این آلبوم را با شعری از احسان گودرزی منتشر کرد.
 

«بی‌امان» را دارا دارایی ساخته که بعد از قطعه موفق «دیوانه»، دومین همکاری گروه با احسان گودرزی است. فضای کلی این قطعه از اِلمان‌های موسیقی پاپیولار پیروی می‌کند و ساز عود هم با نوازندگی ابراهیم علوی که گاهی ملودی وکال را دنبال می‌کند، مثل همیشه رنگ امضای «داماهی» است. از آن‌جایی که قطعه از خاورمیانه می‌گوید، «داماهی» سعی کرده تا جایی که به یکدستی قطعه آسیب نرسد، خیلی ظریف نواهایی از کشورهای مختلف این منطقه بین قاره‌ای را به گوش برساند؛ به‌خصوص با ساز عود که در بعضی قسمت‌ها فضای موسیقی عربی را هم تداعی می‌کند.

آنها کم‌کم از یک سوم پایانی قطعه فضا را برای شنیدن نوایی آشنا آماده می‌کنند و آرش پژندمقدم در انتهای قطعه با کوبیدن استیک‌هایش روی درامز، مخاطب را با موسیقی عاشورایی روبه‌رو و انگار مرثیه‌شان برای جهان سوم را کامل می‌کنند.

 
اما یکی از ویژگی‌های این قطعه در کنار ملودی روانش، طعم گس ترانه عاشقانه آن است که از خاورمیانه می‌گوید و در واقع کاراکتر اصلی قطعه است. برای همین هم هست که اعضای گروه از مخاطبانشان خواسته‌اند بر اساس آهنگ «بی‌امان»، از خاورمیانه‌یِ بی‌امانِ زندگی‌شان ویدئو تهیه‌ کنند و به آدرس ایمیل info@damahimusic.com  بفرستند تا از ترکیب و چیدمان این ویدیوها، در موزیک ویدئو و اجرای زنده همین آهنگ، استفاده کنند.

در یک کلام، در «بی‌امان» همه چیز چفت شده؛ ترانه، ملودی، تنظیم و صدای خواننده‌اش که در کنار هم توانسته‌اند نماینده‌ای برای صورت سرخ و سوزانندگی زَمهریروار خاورمیانه باشند.
 
علاوه بر این، «داماهی» قرار است تا پایان فصل بهار، دومین آلبوم‌شان با نام «در من برو شکار» را هم منتشر کنند. آن‌ها در این آلبوم با خالو قنبر راستگو همکاری داشته‌اند که قطعه مشترکشان با نام «هومبا» را هم از این آلبوم منتشر کرده‌اند. ابراهیم منصفی، احسان گودرزی و محمود طلوعی شاعران این آلبوم هستند و علاوه بر اعضای گروه یعنی رضا کولغانی (خواننده)، دارا دارایی (گیتار باس)، حمزه یگانه (پیانو و کیبورد) و ابراهیم علوی (عود)، هنرمندان مهمانی هم آن‌ها را همراهی کرده که آرش پژندمقدم، آرش فتحی، هومن نامداری، همایون نصیری، محسن خاش، مجید سالاری، محمدعلی ذاکری قشمی، مجید نصیری، مرتضی (مُرتی) عزیززاده و آرش رئیسی از آن جمله‌اند.
 
صدابرداری آلبوم به عهده رضا فرهادی، شایان فتحی، مازیار مرتاضیه، امید محبی، مجید نصیری، بامداد امینی و فرشید ادهمی بوده و شایان فتحی هم میکس و مسترینگ آن را انجام داده است. حمید شوارعان هم سِمت مدیر هنری و طراح گرافیک این اثر موسیقایی را دارد.
 
آلبوم «در من برو شکار» توسط نشر «نوفه» و به تهیه‌کنندگی احسان رسول‌اف منتشر خواهد شد که جزئیات رونمایی آن در تهران و شهرستان‌ها و همچنین تور کنسرت‌هایشان اعلام خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 - 21:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مرثیه‌ای برای صورت سرخ خاورمیانه | موسیقی ما