برنامه یاد بعضی نفرات
 
در کنسرت شب گذشته‌ی ارکستر سمفونیک با رهبری «نصیر حیدریان»
معاون هنری وزیر ارشاد به تماشای کنسرت ارکستر سمفونیک تهران نشست
موسیقی ما -  شب گذشته ارکستر سمفونیک تهران با حضور «نصیر حیدریان» به عنوان رهبری مهمان، در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت. «سید مجتبی حسینی» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از این کنسرت دیدار کرد.

همچنین «علی‌اکبر صفی‌پور» مدیرعامل بنیاد رودکی و هنرمندانی از جمله شاهین فرهت، شهرداد روحانی، لوریس چکناواریان و جاوید مجلسی، جمعه‌شب به تماشای اجرای ارکستر سمفونیک تهران نشستند.

در این کنسرت قطعاتی چون اورتور «اجراگر» اثر موتزارت، کنسرتو ساکسوفون اثر «اریک لارسون» و سمفونی شماره‌ی سه در لا مینور اثر «مندلسون» را با سولیستی «گرالد پرین فالک» به اجرا در آمد.

«نصیر حیدریان» پش از این نیز به عنوان رهبر و سرپرست گروه کر ارکستر سمفونیک تهران فعالیت داشته است. او پس از هاجرت به اتریش، در سال ۱۹۹۹ موفق به دریافت جایزه Die Richard Wagner Stipendienstiftung شد و پس از اتمام تحصیل و در یافت دیپلم رهبری، سرپرستی چندین ارکستر و آنسامبل را به عهده گرفت. وی در سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ در اپرای شهر گراتز به عنوان رهبر ارکسترقطعات اپرایی مختلفی را رهبری نمود و همچنین در سایر شهرهای اروپا همچون بازل، زوریخ، بن، مونیخ و بارسلون، تالار بتهوون و ارکستر مجلسی مونیخ به روی صحنه رفت و موفق به کسب بهترین نقد از سوی منتقدین موسیقی شد.
 
او پس از سال‌ها، مهر ماه سال ۱۳۹۴ به عنوان رهبر ارکستر میهمان به ایران دعوت شد و اپرای عاشورا اثر بهزاد عبدی را به روی صحنه برد و همچنین در آبان ماه ۱۳۹۵ به همراه ارکستر سمفونیک تهران در کشور چین در افتتاحیه جشنواره موسیقی شرکت کرد و در تیر ماه همان سال به همراه ارکستر جوانان جهان به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران از کشور ایتالیا در جشنواره موسیقی فجر به همراهی ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت به روی صحنه رفت، او همچنین به عنوان یکی از اعضای شورای موسیقی در وزارت ارشاد در تالار وحدت فعالیت کرد.
تاریخ انتشار : شنبه 28 اردیبهشت 1398 - 12:35

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود معاون هنری وزیر ارشاد به تماشای کنسرت ارکستر سمفونیک تهران نشست | موسیقی ما