برنامه یاد بعضی نفرات
 
اعلام حمایت نوازندگان از رهبر میهمان ارکستر
اعضای ارکستر سمفونیک تهران: حیدریان از نظر اخلاق و تخصص نمره‌ی ۲۰ می‌گیرد
موسیقی ما - در روزهای گذشته گزارشی منتشر شد که مدارکِ برخی از هنرمندان فعال در عرصه‌ی موسیقی و از جمله «نصیر حیدریان» را با ابهاماتی مواجه کرد. اما چند روز پیش رایزن فرهنگی سابق ایران در اتریش و امروز تعدادی از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران از این آهنگ‌ساز و رهبر ارکستر حمایت کردند.

در این میان «محمدرضا وصفی» رایزن فرهنگی سابق ایران، به دفاع از نصیریان پرداخته و او را از معدودِ هنرمندان ایرانی دانسته که جایگاهِ بالایی در کشور اتریش دارد.

امروز تعدادی از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران نیز که به تازگی میزبان «نصیر حیدریان» بوده‌اند، در نامه‌ای به حمایت از او پرداختند.

آنان در این باره نوشته‌اند: «به تازگی در یکی از خبرگزاری‌ها از زبان اعضای ارکستر سمفونیک تهران مطالبی در مورد جناب آقای نصیر حیدریان (رهبر میهمان ارکستر سمفونیک تهران) آمده است و این در حالی است که هیچ یک از اعضای ارکستر سمفونیک با این خبرگزاری مصاحبه و یا گفت‌وگویی نداشته‌اند که متاسفانه این مهم بارها و بارها اتفاق افتاده است. اعضای ارکستر ضمن رد ادعای این خبرگزاری در این مورد خاطرنشان می‌کنند که هنر یا موسیقی اعم از نوازندگی، آهنگسازی و... نیازی به مدرک خاصی ندارد و فقط توانایی فردی است که تفاوت میانِ موسیقی‌دان حرفه‌ای و آماتور را نشان می‌دهد. البته اعضای ارکستر در جریان مدارک و فعالیت هنری آقای حیدریان در طول سال‌ها حضور ایشان در عرصه‌ی موسیقی هستند. در بیست روزی که ارکستر سمفونیک تهران میزبان آقای حیدریان بود، شاهد توانایی و تخصص در کار حرفه‌ای ایشان بود.»

در ادامه‌ی این نامه آمده است: «اعضای ارکستر سمفونیک تهران نه‌تنها به ایشان و توانایی‌شان بدبین نیست، بلکه ایشان از نظر اخلاق و تخصص نمره‌ی بیست را می‌گیرند و این مهم در کنسرت اخیر کاملاً مشهود بوده. گواه آن فیلم‌هایی است که از شب اجرا در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود. استاد نصیر حیدریان گفته‌های خود را با کار و توانایی ثابت کرده و بیشتر از خواسته تکرار مکرراتی بیش نیست.»‌

این نوازندگان در پایانِ نامه‌ی خود آورده‌اند: «با یک جست‌وجوی ساده می‌توان دریافت که در تمامی رزومه‌های منتشر شده، ایشان استاد دانشگاه موسیقی گراتس اتریش معرفی شده‌اند و می‌توان آن را در وب‌سایت دانشگاه نام‌برده هم مشاهده کرد. همین جایگاه به تنهایی ثابت کننده‌ی خیلی از حرف‌ها و باعث افتخار هر ایرانی است؛ اما خلاف واقع و برای آشفته کردن شرایط. در نهایت امیدواریم با حرف‌هایمان باعث دلگیر شدن افرادی که بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی برای هنر و موسیقی کشور و ارکستر سمفونیک تهران تلاش می‌کنند، نباشیم.»
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 - 12:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اعضای ارکستر سمفونیک تهران: حیدریان از نظر اخلاق و تخصص نمره‌ی ۲۰ می‌گیرد | موسیقی ما