برنامه یاد بعضی نفرات
 
واکنش معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب واریز قانون واریز بخشی از بهای بلیت کنسرت‌ها به خزانه دولت
حسینی: معاونت هنری کوچک‌ترین نقشی در طراحی و پیگیری مصوبه ده‌درصدی نداشت
موسیقی ما - در حالی که تصویب قانون واریز ده درصد بهای بلیت کنسرت‌ها به خزانه دولت به یکی از مهمترین بحث‌های روز موسیقی کشور بدل شده، «سید مجتبی حسینی» معاون امور هنری وزارت ارشاد، در گفت‌وگویی کوتاه با «موسیقی ما» به جنبه‌های مختلف این قانون پرداخته و ضمن اشاره به موقتی بودن آن، بر این نکته تأکید داشته که معاونت امور هنری هیچ نقشی در تصویب لایحه مذکور نداشته است.

معاون هنری وزارت ارشاد در این باره به «موسیقی ما» گفت: «اختصاص 10 درصد از درآمد کنسرت‌ها برای زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان‌ها که در قانون بودجه سال 1398 آمده، وجوه مختلفی دارد. یکی از جنبه‌های این قانون، موقتی (یک‌ساله) بودن آن است. این مورد فقط در قانون بودجه سال 98 آمده و این نشان می‌دهد قانونگذار نگاه مثبت یا منفی مطلق به این قانون نداشته و احتمال نقص‌ها و کاستی‌های این قانون در نظر قانونگذار هم وجود دارد. در این مدت نقدهایی از سوی هنرمندان و فعالان موسیقی به این قانون طرح شد که جای تأمل و توجه دارد و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی هم تلاش و مذاکره کرد تا نظر و خواسته هنرمندان موسیقی دنبال شود.»

«سید مجتبی حسینی» درباره نقش معاونت متبوع خود در این ماجرا گفت: «معاونت هنری هرچند کوچکترین نقشی در طراحی و پیگیری این مصوبه نداشته، اما به عنوان دستگاه اجرایی در این مورد وظیفه و تکلیف دارد و از هنرمندان و فعالان موسیقی انتظار می‌رود برای پیگیری خواسته خود از مسیر قانونی اقدام کنند. درباره این قانون و امکان تغییر آن بارها مذاکره شده، اما قطعاً در اجرای قانون، شیوه‌هایی برای ارزیابی محاسن و معایب و بررسی کارشناسی آن تمام همت و دقت معاونت مبذول خواهد شد. همچنین گزارش جامعی از پیامدها و عواقب این قانون برای هنرمندان، جامعه و هنر موسیقی تدوین خواهد شد تا در بازنگری مدنظر قوه محترم مقننه قرار گیرد.»

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره استعفای مدیرکل دفتر موسیقی گفت: «علی ترابی در یک سال و دو ماه گذشته صادقانه و جدی برای ایجاد فضای مناسب موسیقی به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی تلاش کرد. اواخر سال گذشته قصد خداحافظی با این مسئولیت را داشت که پس از مذاکره لطف کرد و همچنان به فعالیت ادامه داد. اما در هفته گذشته در گفت‌و‌گویی که داشتیم اعلام کرد تصمیم قطعی گرفته که به دلیل شرایط شخصی و خستگی از امور کاری دفتر موسیقی با این مسوولیت خداحافظی کند و مقرر شد تا زمان انتخاب مدیر جدید همراهی کند که در نهایت این جابجایی اتفاق افتاد. صمیمانه از خدمات صادقانه و تلاش آقای ترابی سپاسگزارم و در حوزه‌های دیگر که دشواری کمتری دارد از تجربه و توان ایشان بهره می‌بریم.»
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 - 18:09

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حسینی: معاونت هنری کوچک‌ترین نقشی در طراحی و پیگیری مصوبه ده‌درصدی نداشت | موسیقی ما