برنامه یاد بعضی نفرات
 
جوابیه‌ی یک روزنامه‌نگار به نامه‌ی حمایت از نوازندگان ارکستر سمفونیک از نصیر حیدریان
ایرانی‌نژاد: «موسیقی ما» را بابت انتشار نامه‌ای پر از توهین به همکار رسانه‌ای خود مورد انتقادی شدید قرار می‌دهم
موسیقی ما - در پی طرح ابهاماتی یکی از خبرگزاری‌ها در خصوص مدارک تحصیلی تعدادی از فعالان موسیقی، برخی از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران، نامه‌ای در حمایت از نصیر حیدریان، رهبرِ مهمانِ این ارکستر نوشتند و با ارسال برای سایت موسیقی ما خواهان انتشار آن شدند. پیرو انتشار این نامه «علیرضا ایرانی‌نژاد» - خبرنگار حوزه‌ی موسیقی- انتشار نامه‌ی نوازندگان ارکستر سمفونیک در پاسخ به گزارش منتشر شده را توهین به نگارنده‌ی گزارش دانسته و متنی را در این خصوص برای انتشار در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار داده که در ادامه می‌خوانید.

چندی پیش مطلبی با تیتر «بررسی چند رزومه هنری / شفاف سازی در کارنامه هنرمندان خارج رفته» در یکی از خبرگزاری‌های رسمی منتشر شد. در این مطلب بدون هیچ دخل و تصرفی نتیجه بررسی‌ها و پژوهش‌های چند هنرمند موسیقی در خارج از کشور درباره‌ی رزومه‌ی برخی از هنرمندان موسیقی منتشر شد.

مطلب مورد بحث حاوی نامه سرگشاده یکی از نوازندگان سابق ارکستر سمفونیک به پیوست نامه‌هایی که در پاسخ استعلام‌های مربوط به هنرمندان مورد نظر از مراکز رسمی بود. پس از گذشت مدتی بر خلاف انتظار افکار عمومی نسبت به این مدارک هیچ گونه واکنشی از سوی بنیاد و هنرمندان مورد بحث در هیچ رسانه‌ای منتشر نشد که این خود جای سوال فراوان دارد؛ اما چند روز قبل سایت معتبر شما نامه سرگشاده برخی از هنرمندان ارکستر سمفونیک در حمایت از یکی از رهبران را منتشر کرد. نامه ای که همکار مشترک ما را بیش از اندازه مورد بی‌مهری و گاها اتهام قرار داده بود.

سوال من از شما این است که آیا به حکم اخلاق قبل از انتشار این سرگشاده نمی‌بایست نسبت به مطالب این نامه دقت بیشتری می شد تا از صحت اتهامات وارده به همکار مشترکمان اطمینان پیدا می‌کردید؟ آیا مطلبی را که باعث خشم شدید برخی از نوازندگان شده بود را به دقت مطالعه کرده و با مطلب منتشر شده همکارمان مقایسه کردید؟

در کجای مطلب همکار مشترک ما به سجایای اخلاقی رهبر مورد بحث توهین و افترا زده شده بود؟

در کجای آن مطلب نسبت به سوابق تدریس ایشان شکی وارد شده بود؟

در کجای این مطلب واژه ای مشاهده کردید که باعث شد تا به جملاتی نظیر نشر اکاذیب و... سرگشاده نوازندگان اطمینان حاصل کنید؟

آیا رسانه شما بدون تحقیق و راستی‌آزمایی هر سرگشاده‌ای را منتشر می‌کند؟

آیا قبل از انتشار این سرگشاده خبرنگاران شما منابع مورد بحث را به دقت مطالعه کردند؟ هرچند آرزو داشتم دوست محترمی که احتمالاً به این نوازندگان بابت انتشار چنین متن غیر محترمانه‌ای مشاوره داده این هنرمندان را به واکنشی معتدل‌تر و هم شان یک هنرمند رهنمون می‌ساخت. هرچند که گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته بجایی نرسد فریاد است.

برای اطلاع شما عرض می‌کنم که در وب‌سایت رسمی رهبر ارکستر مورد بحث که به راحتی با یک جستجوی اینترنتی قابل دسترسی است به مطالبی می‌رسید که حاکی از سوابق رهبری چندین اپرا توسط این هنرمند در مراکز معتبر جهان است و مدارک منتشر شده یا همان پاسخ استعلامات خلاف این امر را ثابت می‌کند.
 
  لطفا مدارک منتشر شده رو کمی با دقت بیشتری مطالعه کنید. در مدارک منتشر شده سابقه تدریس این هنرمند مورد بحث و شک نبوده. در مدارک منتشر شده صحبتی از کذب بودن سابقه تدریس ایشان در دانشگاه گراتس نشده... در این مدارک کسی ادعا نکرده فرمایشات نامبرده درباره کار کردن با ارکستر دانشجویان سازهای بادی حقیقت ندارد. بلکه استعلام منتشر شده در مورد این بود که ایشان بر خلاف آنچه در وب‌سایت رسمی‌شان منتشر شده سابقه همکاری و رهبری اپرا را با مراکز مورد اشاره نداشته است.

کسی در هیچ نقطه از جهان سجایای اخلاقی ایشان را زیر سوال نبرده و صد البته هیچ‌کسی حق چنین کاری را هم ندارد؛ اما به‌قول قدیمی‌ها نیمی از گفتن پاسخ درست در شنیدن درست سوال نهفته است.

ای کاش ایشان بسیار زودتر از پر رنگ شدن این حاشیه‌ها مدارک مربوط به سوابق همکاری با اپراهای مورد بحث را منتشرمی‌کردند، هر چند که همیشه سکوت هم علامت رضا نیست؛ اما من به‌عنوان یک روزنامه‌نگار با نوشتن این مطالب قصد ادامه این بحث حاشیه‌ای را ندارم. من به‌عنوان یک خبرنگار توهین به همکار خود را برنتافته و اعتراض خودم را به شما و همکارانتان بابت انتشار نامه‌ای پر از توهین به همکار رسانه‌ای خود را مورد انتقادی کاملاً محترمانه، اما شدید قرار می‌دهم. کاش قبل از انتشار نسبت به حفظ شأن همکارمان دقت بیشتری می‌کردید.

با احترام
علیرضا ایرانی‌نژاد

تاریخ انتشار : شنبه 4 خرداد 1398 - 10:45

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ایرانی‌نژاد: «موسیقی ما» را بابت انتشار نامه‌ای پر از توهین به همکار رسانه‌ای خود مورد انتقادی شدید قرار می‌دهم | موسیقی ما