برنامه یاد بعضی نفرات
 
با روایتی از مقاومت هَنگ پارسی
قطعه «آریو برزن - در بند پارس» با موسیقی پوریا خادم منتشر می‌شود
موسیقی ما - «پوریا خادم» آهنگساز جوان موسیقی کلاسیک، قطعه «آریو برزن - در بند پارس» را منتشر می‌کند. این اثر، قطعه‌ای میکروتنال با نگاهی مدرن به موسیقی ایرانی است.
 
به گزارش «موسیقی ما»، قطعه «آریو برزن - در بند پارس» که با حمایت موسسه فرهنگی هنری خادمین امام علی ابن ابی‌طالب (ع) منتشر می‌شود، در استودیو صبا و توسط کاوه عابدین و مازیار باباباشی صدابرداری و توسط کاوه عابدین میکس و مسترینگ شده است.
 
پوریا خادم در یادداشتی که در اختیار موسیقی ما قرار داده درباره این اثر و فضای آن توضیح داده است:
 

«این قطعه که آخرین مقاومت آخرین هنگ پارسی به فرماندهی آریو برزن در جنگ «در بند پارس» را روایت می‌کند، در قسمت اول، که دقیقاً از افتادن آخرین سرباز تحت فرماندهی آریو، با پیانو کوک کلاسیک آغاز می‌شود و بعد از مناظره‌ی حماسی آریو برزن و اسکندر مقدونی، نوازنده بلند می‌شود و پشت پیانوی کوک میکروتنال ایرانی می‌نشیند: «این آریو برزن است... ایستاده می‌میرد.
 
این اثر، ثبت یک رئالیسم لحظه‌ای، در یک تک برداشت هم در صدا و هم در تصویر، از یک سولو پرفورمنس موزیکال به‌وسیله‌ی دو پیانو، یکی با کوک کلاسیک و یکی با کوک میکروتنال ایرانی است که بر پایه ی مُدها، فواصل، و الگوهای ریتمیک و ملودیک ردیف دستگاهی موسیقی ایران با نگاهی مدرن به موسیقی اصیل ایرانی و مبانی‌اش در موسیقی قرن ٢١، با ایده و طرحی از «پوریا خادم» در هنر پست مدرن، با نگرش پلی‌استایل به موسیقی، روایت می کند.»

 
 
«پوریا خادم» که سابقه همکاری با ارکستر فیلارمونیک پراگ و علی رهبری را به عنوان آهنگساز در آلبوم پوئم‌سمفونی تختی بر عهده دارد، آهنگساز این اثر است و در عین حال به عنوان تک‌نواز پیانو کوک تامپره شده کلاسیک و پیانو کوک میکروتنال این اثر به ایفای نقش می‌پردازد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 خرداد 1398 - 23:25

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قطعه «آریو برزن - در بند پارس» با موسیقی پوریا خادم منتشر می‌شود | موسیقی ما